responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 784

از اعلان قطع رابطه ايران و آمريكا، مردم ايران اظهار خرسندى نمودند و آن را به فال نيك گرفتند.

روز چهارشنبه هفته آينده، سالروز فتح اندلس است. در سال 92 ه. ق. طارق بن زياد از طريق مراكش به سوى اندلس حركت كرد.

از جبل الطارق رد شد و اندلس را فتح كرد.

به دنبالِ آن فتح و پيروزى، حكومت اسلام در حدود پانصد سال در كشور اندلس و سرزمين‌هاى مجاور آن برقرار شد.

آن روزها، روزهاى پيشرفت، پيروزى و عظمتِ اسلام بود. به همين مناسبت، من امروز در باره وضع دلخراش، اسف‌بار و جانسوز امروز جهان اسلام، مطالبى خدمتتان عرض مى‌كنم.

امروز مسلمانان و سرزمين‌هاى اسلامى يكى از سخت‌ترين و مشكل‌ترين مراحل تاريخِ خود را مى‌گذرانند. دشمنان اسلام در همه مناطق مسلمان‌نشينْ قتل، غارت، كشتار، تهاجم، اسارت، تخريب، تبعيد و غوغا بر پا كرده‌اند. از هر جاى دنيا كه خبرى در باره مسلمانان به گوش مى‌رسد، آن خبرْ ناراحت كننده است.

كشور آذربايجان و كشور تاجيكستان، دو كشور اسلامى هستند كه پس از فروپاشىِ نظام كمونيستى در شوروى به استقلال رسيده‌اند.

هر دو كشور شرايط اسفناكى را سپرى مى‌كنند.

در آذربايجان، ارمنى‌ها به قره‌باغ حمله كرده‌اند و هفت ميليون مسلمانِ شيعه را به عزا نشانده‌اند. افرادى كه از مناطق مرزىِ ايران آمده‌اند، نقل مى‌كنند كه اكنون در اطرافِ گرمى و پارس‌آباد، صداى شليك توپخانه‌هاى ارمنستان و غوغاى جنگ و تهاجمِ آنها به خوبى شنيده مى‌شود.

يِلتسين، جنايتكار شوم روسيه با هزاران مشكل داخلى دست به گريبان است. توبره گدايىِ خود را برداشته و در آمريكا و اروپا براى وام گرفتن به اين در و آن در مى‌زند؛ اما تا كنون تنها به اندازه درصد كمى از خواسته‌اش، قول پرداخت وام به وى داده‌اند.

با اين حال، با اين وضعِ بدى كه خودش دارد، در آذربايجان شوروى، در تاجيكستان و در بوسنى و هرزگوين مشغول مسلمان‌كُشى است.

در فلسطين، سال‌ها است كه صهيونيست‌ها مشغول مسلمان‌كُشى هستند. در هندوستان، مسلمانان مورد تهاجمِ هندوها هستند. مسئله مسجد بابرى گوشه‌اى از تهاجم‌هاى آنها بود.

در بوسنى و هرزگوين صدها هزار زن و مرد و پير و جوانِ مسلمان با سلاح‌هاى آتشين در شرايط سرما و گرسنگى و تشنگى، كشته شدند و به شهادت رسيدند.

در مصر و الجزاير، مسلمانان را با عنوان «بنيادگرا» مى‌كشند. جرمِ آنها هم مسلمان بودن است. دولت هم علناً اين مطلب را اعلان مى‌كند.

در سومالى، مسلمانان، زير چكمه جنايتكارانِ خون‌آشامِ آمريكا هستند. در ايران هم كه ديديد در جنگ تحميلى چه بر سرِ ما آوردند و در خليج فارس چه جنايت‌هايى آفريدند. هنوز هم به طور مرتب عليه ما جنگ تبليغاتى مى‌كنند و به ما تهمتِ حمايت از تروريسم و ضد حقوق بشر بودنْ مى‌زنند. عراق را هم كه ديديد كه چگونه به خاكِ سياه نشاندند.

اگر چند كشور مسلمان هم به ظاهر سرِ پا هستند، آنها را هم براى دوشيدنْ سرِ پا نگه داشته‌اند. مى‌خواهند با اعلامِ اين كه مثلًا ما از كويت يا سعودى يا كشورهاى عربى حاشيه خليج فارس حمايت مى‌كنيم، نفت و ارز و پولِ آنها را غارت كنند.

چرا هر جا مسلمانان زندگى مى‌كنند، كشته شدن، ظلم، ستم، و تجاوزِ علنى وجود دارد؟

من نظير جناياتى را كه در بوسنى و هرزگوين عليه مسلمانان صورت گرفت، در تاريخ‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 784
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست