responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 650

اهداف آمريكا براى ما ابهام‌آلود است، اولين وظيفه الهىِ ملت انقلابىِ ايران اين است كه آمادگى خود را براى مقابله با اين دشمنِ قسم خورده انقلاب و اسلام حفظ كند.

ملت ما نبايد فراموش كند كه اكنون آمريكا در كنار مرزهايش و در قلب سرزمين‌هاى اسلامى، يك خطر جدى و بالفعل براى او و ساير مسلمانان است. مبادا از كنار اين موضوع، بى‌تفاوت بگذريم.

دومين وظيفه و رسالت ملت انقلابى ايران، در اين شرايطِ تهديدآميز كه آمريكا به كنار مرزهاى ايران لشكركشى كرده، اين است كه در داخل كشور، وحدت و اتحاد و انسجاممان را در بالاترين حد حفظ نماييم.

مبادا با سخن و پرخاش و حمله به يكديگر، جامعه را گرفتار بيمارىِ اختلاف و پراكندگى كنيم و نيروها را خسته و فرسوده كنيم و آنها را نااميد نموده و از ميدان به در كنيم كه در اين صورت، مديونِ خون همه شهدا هستيم.

خداوند متعال در قرآن مى‌فرمايد:

«وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ اذْ كُنْتُمْ اعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَاصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ اخْواناً وَ كُنْتُمْ عَلى‌ شَفا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْها»[1]

[و همگان دست در ريسمانِ خدا زنيد و پراكنده مشويد و از نعمتى كه خدا بر شما ارزانى داشته است ياد كنيد، آن هنگام كه دشمنِ يكديگر بوديد و او دل‌هايتان را به هم مهربان ساخت و به لطفِ او برادر شديد و بر لبه پرتگاهى از آتش بوديد و خدا شما را از آن برهانيد.]

آيا فراموش كرده‌ايد كه چگونه دسته دسته و گروه گروه، جدا و پراكنده از يكديگر بوديد و خداوند، شما را نجات داد؟ ما در يك قدمىِ آتشْ قرار داشتيم. خداوند ما را كنار كشيد. آتش را خاموش كرد و ما را نجات داد و با همديگر برادر نمود. ما بايد اين وحدت را حفظ كنيم.

هيچ كدام از ما به تنهايى نمى‌تواند در برابر آمريكا- اين غول و شيطان بزرگ- مقابله كند. بنا بر اين براى رويارويى با شيطان بزرگ، بايد شوق و اشتياق و اتحادى بيش از ابتداى پيروزى انقلاب، در خودمان به وجود آوريم.

در ابتداى حركت انقلاب، دشمنْ خواب‌آلود بود و معادلاتش غلط از آب در آمد اما امروز دشمنِ ما اشتباهاتش را تصحيح كرده و كاملًا مجهز شده و در ميدانْ آماده است. آيا ما در اين شرايط مى‌توانيم ضعيف‌تر از اولِ انقلاب با دشمنان برخورد كنيم؟

ما بايد نيروهاى خود را بسيج كنيم و همه نيروهايى را كه در دفاع از انقلاب و مبارزه با ضد انقلاب، سلامتىِ بدن و پولِ خود را تقديم كردند و كارآيى و صداقتِ خود را نشان دادند، حفظ كنيم و از آنها حمايت نماييم.

خداوند سبحان به پيامبرش مى‌گويد:

«السَّابِقُونَ الاوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرينَ وَ الانْصارِ ...»[2]

[از آن گروهِ نخستين از مهاجران و انصار كه پيش‌قدم شدند ...]

آنهايى كه صداقتِ خود را اظهار كردند، مواظب آنها باش. افرادى كه جهاد كردند، خون دادند، پروانه‌وار دور شمع وجودِ تو گرديدند و تا زمانى كه درختِ اسلام را برافراشتند از پاى ننشستند، مواظب اينها باش.

دشمن به جنگِ ما آمده و اكنون پشتِ مرزهاى كشور ماست. مبادا گمان كنيم كه اگر


[1]- سوره آل عمران( 3)، آيه 103.

[2]- سوره توبه( 9)، آيه 100.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 650
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست