responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 603

نيستيم؟ اگر آماده جنگ و جهاد نيستيم، پس شعارِ آن را هم ندهيم.

آمريكا اعلام كرده است كه كويت دو و نيم ميليارد دلار براى تأمين هزينه لشكركشىِ آمريكا پرداخته است. از سخنگوى دولت آمريكا، پرسيده‌اند: عربستان چقدر كمك كرده است؟ سخنگوى دولت آمريكا گفته است: عربستان، كمك‌هايش سخاوتمندانه است.

ما نمى‌دانيم كمك‌هاى سخاوتمندانه عربستان به آمريكا چقدر است. ما نمى‌دانيم كه عربستان چقدر به آمريكا داده است؛ اما به عربستان مى‌گوييم: تو كه اين قدر سخاوتمندانه عمل مى‌كنى، به ياد داشته باش كه فلسطينى‌ها هم انسان هستند و خداوند، آنها را خلق كرده است. به وظايف انسانىِ خود در برابر آنها، عمل كن!

مسلمانان هندوستان هم مشكلات فراوانى دارند.

در قضيه جنگ تنباكو، سيد جمال الدين اسدآبادى در اين نامه، خطاب به مرحوم ميرزاى شيرازى نوشته است. سيد محمد رشيد رضا در جلد اول تاريخ شيخ عبده، اين نامه مفصل را آورده است.

مرحوم سيد جمال الدين اسدآبادى در اين نامه، خطاب به مرحوم ميرزاى شيرازى مى‌نويسد:

انگلستان قبل از فتواى شما، خيال مى‌كرد كه كشورهاى اسلامى را بلعيده و نفَس‌ها را در سينه قطع نموده است. انگلستان فكر مى‌كرد كه به تسلطِ كامل بر كشورهاى اسلامى دست يافته و از اين نظر هيچ مشكلى ندارد.

با صدور فتواى شما در باره حرمت استعمال توتون و تنباكو، انگلستان از آن خواب خرگوشى بيدار شد و فهميد كه هنوز يك دشمنِ قوى در پيشِ رو دارد.

سپس مرحوم سيد جمال الدين اسدآبادى به مرحوم ميرزا گفته است: من شما را متوجهِ يك خطر بزرگ مى‌كنم، مواظب باشيد! ممكن است انگلستان از اين پس ده‌ها سال نيرويش را روى اين بگذارد كه قدرتِ شما را بشكند.

انگلستان حتماً مى‌خواهد قدرتِ شما را بشكند. اگر شما آمادگى نداشته باشيد، اگر به اندازه كافى نيرومند نباشيد، اگر اطلاعاتتان كم باشد، اگر متوجهِ حيله‌هاى سياسىِ انگلستان نشويد، اگر حركتتان ضعيف باشد، انگلستان به هدفش خواهد رسيد.

امروز هم من به شما مردم عزيزِ ايران عرض مى‌كنم كه آمريكا و استكبار جهانى، اين سيلى را كه از دستِ نظام جمهورى اسلامى خوردند، به اين زودى‌ها فراموش نمى‌كنند.

(تكبير نمازگزاران و شعار «شعارِ حزب الله، مرگ بر آمريكا»)

ان‌شاءالله موفق باشيد و خداوند عزيزتان كند! اجازه بفرماييد سخنانم را ادامه دهم!

آمريكا ضربه‌اى را كه از دستِ شما خورده، به اين زودى‌ها فراموش نمى‌كند.

شب و روز كار مى‌كنند و مزدورانشان را به حركت مى‌اندازند تا هم انتقامِ شكست‌هاى گذشته را از شما بگيرند و هم براى آينده خودشان امنيت به وجود آورند.

بنا بر اين بر تمام مسلمانان دنيا لازم است كه بدون اينكه حتى يك لحظه فرصت را از دست بدهند، با يكديگر متحد شوند.

با يكديگر همدل شوند و با صداقت با يكديگر برخورد كنند.

مسلمانان جهان بايد مشكلات جهان اسلام را با همه وجودشان درك كنند. دست به دستِ هم دهند و هر كس به اندازه توانش در جهتِ وحدت جهان اسلام تلاش كند.

اگر جهان اسلام با يكديگر متحد باشند و همراه با يكديگر در مقابل استكبار جهانى بايستند، استكبار جهانى نه تنها نمى‌تواند انتقامِ گذشته را بگيرد، بلكه در آينده نيز سرنوشتش‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 603
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست