responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 573

مراكز درمانى و بهداشتى مشاركت كردند.

همچنين طلبه‌ها و مدرسين حوزه‌هاى علميه، وزارتخانه‌ها، نهادها، ارگان‌ها، اداره‌ها، شركت‌ها و كارخانه‌ها و همه مردم در امر كمك‌رسانى، به خوبى انجام وظيفه كردند.

همچنين برخى از كشورهاى خارجى و بخصوص آذرى‌هاى شوروىِ سابق و اهالى نخجوان با انگيزه انسان دوستانه، كمك‌هاى ارزنده‌اى به ما نمودند.

ما از همه كسانى كه از داخل و خارج كشور در امر كمك‌رسانى مشاركت كردند، تشكر و تقدير مى‌كنيم و توفيقِ همه آنها را از خداوند بزرگ خواستاريم.

اما خواهران و برادران عزيز! ما بايد به نكته بسيار مهمى توجه كنيم كه الحمد للّه توجه هم داريم. تا كنون، خدمات بسيار زيادى براى زلزله‌زدگان صورت گرفته است. معمولًا وقتى انسان كار نيكى انجام مى‌دهد، آسوده خيال مى‌شود و با آرامش استراحت مى‌كند.

ما در مورد مسئله كمك‌رسانى به زلزله‌زدگان، هنگامى بايد احساس راحتى و آسودگىِ خيال كنيم كه مطمئن باشيم تمام خدمات مورد نيازِ آنان را به صورت كامل انجام داده‌ايم.

مردم مناطق زلزله‌زده، خانه‌ها و عزيزان و سلامتى و زندگىِ خود را از دست داده‌اند.

خدماتى كه تا كنون به زلزله‌زدگان ارائه شده، خدماتِ مقدماتى است. اكنون نيز فصلِ تابستان است.

اما عزيزان من! فصل زمستان در پيش است. ما در برخى از اين مناطقِ زلزله‌زده با سرماى زودرس نيز روبرو هستيم. چند ماه ديگر، فصل سرما شروع خواهد شد.

ان‌شاءالله امدادگرانى كه تا كنون كمك‌هاى ارزنده‌اى به زلزله‌زدگان نموده‌اند، كمك‌هاى خود را با سرعت و كيفيتِ بسيار خوب، ادامه خواهند داد؛ تا روزى كه ملت شريف ايران مطمئن شود كه در اين مناطق در فصل زمستان و سرما، هيچ بچه يتيم، پيرزن، مريض، زندگى بر باد رفته، خانه خراب شده و عزيز مرده‌اى درمانده و بى‌پناه نيست.

ان‌شاءالله بايد به همه زلزله‌زدگان رسيدگى شود. مقدارى از كار تا كنون انجام شده و كار كمك‌رسانى بايد تا آخرين مرحله، ادامه يابد و تا هنگامى كه همه نيازمندى‌هاى زلزله‌زدگان برطرف نشده است، وجدان ما نبايد در مورد زلزله‌زدگان، آسودگى يابد، بلكه بايد پى در پى به كمك‌هاى خود ادامه دهيم.

دومين موضوعى كه عرض مى‌كنم، در باره كشتار حجّاج در مِنى‌ مى‌باشد.

پس از حادثه كشتار حجّاج در چند سال قبل به وسيله آل سعود، اكنون اين كشتار حجّاج در مِنى‌ نيز بسيار دردآور است.

ما از ابتدا ماهيت آل سعود را مى‌شناختيم؛ اما پس از اين كشتار اخيرِ حجّاج خانه خدا، ديگر همه مردم دنيا ماهيت آل سعود را شناختند. امروز ديگر همه مردم دنيا مى‌دانند كه كسى كه خود را خادم الحرمين مى‌نامد، قاتل الحرمين است.

آل سعود امنيت حرمين شريفين را از بين برده و آن را به يك قتلگاه تبديل كرده است.

اين وظيفه حتمىِ همه مسلمانان جهان است كه در برابرِ اين حوادثْ آرام ننشينند.

اين حادثه‌اى كه اخيراً اتفاق افتاد، نتيجه بى‌تفاوتىِ حكّام مسلمان در جريانِ شهادتِ حجّاج ايرانى بود. آن روز، بايد مى‌فهميدند كه اگر امروز نوبت ايران است، فردا نوبت حجّاج كشورهاى ديگر است. براى يك گرگ آدمخوار و خون‌ريز، ايرانى و غير ايرانى تفاوتى نمى‌كند. او هر كه را بتواند، پاره پاره مى‌كند. امنيت حرم و مسجد الحرام و كعبه، حتى قبل از اسلام نيز مطرح بوده و

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 573
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست