responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 542

وَ الْحُسَيْنِ وَ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ علِىِّ بْنِ مُوسى‌ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ وَ عَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِىٍّ وَ الْحُجَّةِ الْقائِمِ الْمُنْتَظَرِ الْمَهدِىِّ صَلَواتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَيْهِمْ اجْمَعينَ.

روز گذشته، روز جهانى بهداشت بود.

مسلمانان بايد ان‌شاءالله مسئله بهداشت را جدّى بگيرند. در تاريخ بشر، مسلمانانْ بنيانگذار رعايت بهداشت و توجه به آن بودند.

در تعاليم اسلامى توجه خاصّى به بهداشت بدن، بهداشت دندان، بهداشت مو، بهداشت مواد غذايى و ديگر انواع بهداشت صورت گرفته است. در هنگامى كه مردم دنيا، هيچ اطلاعى از بهداشت نداشتند، دين اسلام توجه به بهداشت را پايه‌گذارى كرد.

در گذشته، همواره مسلمانان با تميزى و بهداشت، شناخته مى‌شدند. اگر مردمْ كسى را مى‌ديدند كه بدنش بوى عرق نمى‌دهد، دهانش تميز است و بو نمى‌دهد، دندان‌هايش را شسته است و موهايش تميز است و لباس‌هايش پاكيزه است، مى‌فهميدند كه آن شخص، مسلمان است.

اما امروز از نظر بهداشت، جايگاه ما در دنيا چگونه است؟ اكنون نظام جمهورى اسلامى در ايران برقرار شده است؛ ما بايد از نظر بهداشت، خودمان را با كشورهاى پيشرفته دنيا هماهنگ كنيم. مبادا از نظر بهداشتى از ديگر كشورهاى دنيا عقب افتاده باشيم!

از ديگر مناسبت‌هاى هفته گذشته، سالروز ميلاد حضرت ابى محمد، سبط اكبر پيامبر صلى الله عليه و آله، مظلوم در نزد دوستان و دشمنان، مظلوم در حال حيات و بعد از وفات، امام حسن بن على عليهما السلام است.

با وجود گذشت قرن‌ها، هنوز امام مجتبى عليه السلام در همه تاريخ، مظلوم است.

اگر مظلوميت امام مجتبى عليه السلام را با سيّد الشهدا مقايسه كنيم، مى‌بينيم كه مظلوميت سيد الشهدا و فرزندانش در روز عاشورا به اوج رسيد.

اما پس از بازگشتِ بازماندگانِ امام حسين عليه السلام به مدينه، يا حد اقل پس از انقراض حكومت بنى اميه و بنى عباس، مظلوميت سيد الشهدا و فرزندان ايشان بسيار كاهش يافت.

اما امام مجتبى عليه السلام هنوز هم مظلوم است.

بنى اميه تبليغات سياسى-/ فرهنگىِ بسيار وقيحانه‌اى عليه چهره آسمانى و خدايىِ امام حسن عليه السلام انجام دادند. با كمال تأسف، اين تبليغات، مؤثر واقع شد تا آنجا كه برخى از شيعيانِ نادان به ايشان مى‌گفتند: يا مُذِلَّ الْمُؤْمِنين! (اى ذليل كننده مؤمنان!)

من تولد پر فيض و پر بركتِ سبط اكبر پيامبر صلى الله عليه و آله را به رهبر معظّم نظام جمهورى اسلامى، مسلمانان دنيا، خانواده‌هاى شهدا، شما عزيزانِ حاضر و همه ارادتمندان ولايت و مقيمانِ درگاه اهل‌بيت تبريك عرض مى‌كنم.

اين هفته، هفته كمك به محرومان و مستضعفان است. يارى رساندن به محرومان يكى از مهم‌ترين عبادات اسلامى است.

خداى سبحان در قرآن مى‌فرمايد:

«ا رَأَيْتَ الَّذى‌ يُكَذِّبُ بِالدّينِ فَذلِكَ الَّذى‌ يَدُعُّ الْيَتيمَ وَ لا يَحُضُّ عَلى‌ طَعامِ الْمِسْكينِ‌[1]

[آيا آن را كه روز جزا را دروغ مى‌شمرد، ديدى؟ او همان كسى است كه يتيم را به اهانت مى‌رانَد و مردم را به طعام دادن به بينوا وا نمى‌دارد.]

شب نوزدهم ماه مبارك رمضان در هفته آينده واقع شده است. اين شب، مصادف با سالگرد ضربت خوردنِ امير المؤمنين عليه السلام است. دو شب پس از آن نيز مصادف با سالگرد شهادت ايشان است.


[1]-/ سوره ماعون( 107)، آيه 1- 3.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 542
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست