responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 534

اقتصادى‌شان عبادت است.

امروز به هر سوى جامعه كه نگاه كنيم، آثار جنگ ديده مى‌شود. در دوران انقلاب و دفاع مقدس، بعضى از خانواده‌ها دو يا سه يا چهار اسير، مفقود الاثر، جانباز و شهيد به انقلاب تقديم كرده‌اند.

خانواده‌هاى عزيز شهدا، مفقود الاثرها، جانبازان و اسرا بايد قدم بر سرِ ما بگذارند.

اين خانواده‌هاى گرامى، كشور و مملكتِ ما را از شرّ دشمنان حفظ نمودند.

در دوران سختى‌ها و كمبودهاى ناشى از تحولات انقلاب و جنگ تحميلى، بعضى افراد تنها به دنبال منافع شخصى و سودپرستى‌هاى خودشان بودند.

در حالى كه ميليون‌ها نفر از مردمِ اين كشور در راه دفاع از اسلام و استقلالِ مملكت فداكارى مى‌كردند، بعضى افراد، تنها به افزايش درآمد و چندين برابر كردنِ ثروتِ خود مى‌انديشيدند.

اين افراد سودجو و سودپرست اگر با درآمد خود، كار خيرى هم انجام دهند و مثلًا مسجدى بسازند، باز هم فعاليت‌هاى اقتصادى‌شان ضدّ عبادت است.

ماه مبارك رمضان در پيش است. كشور ما درگير مشكلات اقتصادى است.

مسئولان كشور و دولت تلاش مى‌كنند كه گره مشكلات اقتصادى را باز كنند. ان‌شاءالله با توفيق خداوند، مسئولان موفق خواهند شد و مشكلات اقتصادى كشور، حل خواهد گرديد.

بايد همه مردم، در حلّ مشكلات اقتصادى كشور شركت كنند. بسيار ناپسند و زشت است كه در اين دوران حساس، گروهى از بدترين و شقى‌ترين مردم، مشغول ثروت‌اندوزى و سوء استفاده‌هاى نامشروع باشند.

آيا افرادى كه از شرايط اقتصادى كشور براى افزايش ثروت خود، سوء استفاده مى‌كنند، از خداوند و پيامبر صلى الله عليه و آله و وجدان و زن و بچه خودشان خجالت نمى‌كشند؟

ماه عبادت در پيش است و به زودى فرا مى‌رسد. آيا شايسته است و خداوند راضى است كه در اين ماه عبادت، افراد فداكار و انقلابى و از خود گذشته و مؤمنانى كه هر تار مويشان به صد نفر مى‌ارزد، اسير فشار تورم و گرانى باشند؟

آنان كه در دوره طاغوت به سوء استفاده اقتصادى مشغول بودند، در آن هنگام به چه چيزى دست يافتند كه عده‌اى ديگر مى‌خواهند در اين دورانْ راهِ آنان را ادامه دهند؟

يكى از عبادات اسلامى، رعايت كردنِ حجاب براى خانم‌ها است. آن خانمى كه حجاب اسلامى را رعايت مى‌نمايد، عفت عمومى را خدشه‌دار نمى‌كند و زبان طعنه‌زنان را عليه نظام اسلامى و مسلمانان دراز نمى‌كند و هرگز پاى در راه كج نمى‌نهد، همه رفت و آمدهايش عبادت است.

دولت سعودى با اينكه به عقيده ما، اسلامش آمريكايى است؛ اما هيچ زنى در آنجا جرأت نمى‌كند بدون حجاب و برهنه در خيابان‌ها ظاهر شود.

عده‌اى فكر مى‌كنند كه مى‌توانند در كشور ما، ارزش‌هاى اسلامى مانند حجاب را

زير پا بگذارند. اكنون يازده سال از انقلابِ ما گذشته است. در اين مدت، بسيارى از جوانان عزيز ما در راه دفاع از اسلام و كشور، شهيد شده‌اند. آيا در اين كشور، زنان نمى‌توانند با حجاب كامل و بدون آرايش به خيابان‌ها بيايند!

من به آنان كه فكر مى‌كنند مى‌توانند در ايران، حجاب و ديگر ارزش‌هاى اسلامى را زير پا بگذارند، هشدار مى‌دهم كه حتماً با آنها مقابله خواهد شد. (تكبير نمازگزاران)

شخصيت، كرامت و عزت انسان، اقتضا مى‌كند كه سطحِ بالا و قوىِّ فرهنگِ او موجب گردد كه راه راست را طى كند و

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 534
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست