responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 511

«وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرينَ»[1]

[آنان مكر كردند و خدا هم مكر كرد و خدا بهترين مكر كنندگان است.]

عِبادَ اللَّه! اتَّقُوا اللَّه.

بندگان خدا! پرهيزكار باشيد.

قالَ اللَّهُ تَعالى‌:

«انَّ اللَّهَ مَعَ الَّذينَ اتَّقَوْا وَ الَّذينَ هُمْ مُحْسِنُونَ»[2]

[خدا با كسانى است كه مى‌پرهيزند و كسانى كه نيكى مى‌كنند.]

بندگان خدا! پرهيزكار باشيد. خداوند، پرهيزكاران را دوست مى‌دارد. تقوا و پرهيزكارى، بهترين زاد و توشه زندگىِ دنيا و آخرت است.

امروز به من فرمودند كه براى اقامه نماز جمعه بيايم. دو سه موضوع قرآنى در نظر گرفته بودم كه در باره آنها يادداشت بردارم و در باره آنها صحبت كنم؛ اما ناخودآگاه فكرِ من بر روى يكى از رويدادهاى اجتماعىِ روز، يعنى فرو پاشيدن اردوگاه كمونيسم، متمركز شد.

هر قدر خواستم فكرم را بر موضوع ديگرى متمركز كنم، ممكن نشد. همه شما خواهران و برادران گرامى مى‌دانيد كه فرو پاشيدن اردوگاه كمونيسم، آن قدر مهم است كه شايسته است بسيار در باره آن فكر كرد. بررسى نمود و سخن گفت.

من در اطرافِ فرو پاشيدن اردوگاه كمونيسم، بسيار فكر كرده‌ام؛ اما نامى مناسب‌تر از معجزه قرن يا معجزه تاريخ، براى آن نيافته‌ام. با سقوط اردوگاه كمونيسم در شوروى و اروپاى شرقى و برخى كشورهاى ديگر، بسيارى از پايگاه‌هاى ضد خدا و ضد دين و ضد انبيا در سطح جهان، در هم فرو ريخت و مضمحل شد.

سقوط اردوگاه كمونيسم، يك رويداد عادى نيست كه تنها بتوان آن را مهم ناميد و به سادگى از كنار آن رد شد. فرو پاشيدن و ويران شدن اردوگاه كمونيسم، آن هم با اين سرعت و تنها در عرض چند هفته، يكى از بزرگ‌ترين رويدادها و حركت‌هاى عصر ماست.

من بسيار با خودم انديشيدم كه در تاريخ بشر، نظيرى براى اين رويداد بزرگ بيابم.

حتى در تاريخ دوران‌هاى قديم و حوادث عصر انبيا مانند فتح مكه در عصر پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و غرق شدن فرعون و آزادى بنى اسرائيل از دست فرعون نيز انديشيدم؛ اما حادثه‌اى به عظمتِ فرو پاشيدن اردوگاه‌هاى كمونيسم در عصر حاضر، نيافتم.

فرو پاشيدن اردوگاه كمونيسم، فقط در عرض چند روز اتفاق افتاد؛ اما از نظر عظمت و ابعاد با هيچ يك از حوادث پيشينِ تاريخ، قابل مقايسه نيست. بخصوص هنگامى كه انسان تاريخ انقلاب كمونيستىِ روسيه را از ابتدا، يعنى سال 1917 ميلادى مطالعه مى‌كند، عظمتِ فرو پاشيدن اردوگاه كمونيسم را بهتر درك مى‌كند.

در انقلاب كمونيستى روسيه، اولين حكومت را لنين تشكيل داد. كمونيست‌ها سال‌ها در روسيه حكومت كردند. تشكيلات حزبىِ بسيار قوى ايجاد كردند و جنگ جهانى را پشت سر گذاشتند.

كمونيست‌ها يك حكومت ديكتاتورى بسيار قوى در روسيه بر پا ساختند. آدم‌ها را كشتند. كادرها را تصفيه كردند و مخالفان سياسى خود را بدون محاكمه در گروه‌هاى چند ده نفرى اعدام كردند.

سران كمونيستِ روسيه آنچنان بر سرير قدرت تكيه زدند كه رقباى درونىِ آنان تبعيد يا اعدام شدند. بعضى از آنها هم فرارى شدند


[1]-/ سوره آل عمران( 3)، آيه 54.

[2]- سوره نحل( 16)، آيه 128.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 511
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست