responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 374

ابْنَتِهِ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِساءِ الْعالَمينَ وَ عَلَى الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ عَلِىِّ بْنِ مُوسى‌ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ وَ عَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِىٍّ وَ الْحُجَّةِ الْقائِمِ الْمُنْتَظَرِ الْمَهْدِىِّ صَلَواتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَيْهِمْ اجْمَعينَ.

اولين مناسبتِ اين هفته، ميلاد مسعود و مباركِ حضرت رضا عليه السلام است. در آستانه ميلاد مباركِ ايشان هستيم. خداوند به حقّ محمد (صلوات نمازگزاران‌) و آل محمد، ما را كه افتخارِ همجوارى با قبر مبارك ايشان را داريم، از فيوضات معنوى و روحانىِ ايشان محروم نفرمايد و آن لياقت را به ما عطا بفرمايد كه عاكف آستان اهل‌بيت عليهم السلام باشيم.

من ميلاد مسعود و مبارك امام رضا عليه السلام را به همه برادران و خواهران گرامى و همه مسلمانان متعهد جهان تبريك عرض مى‌كنم.

كار بسيار مفيد و ارجمند و خوبى كه وزارت بهداشت و درمان براى سلامتى كودكان شروع كرده، بسيج عمومىِ بهداشت كودكان است.

در شهرها و روستاها به وسيله رسانه‌هاى گروهى و رفتن به درِ منازل، در موارد مختلف مانند واكسيناسيون كودكان و تغذيه سالم، آموزش‌هاى بهداشتىِ لازم را به خانواده‌ها مى‌دهند. كودكان را در مقابل برخى بيمارى‌ها مى‌توان واكسينه كرد و از مبتلا شدنِ آنها به آن بيمارى جلوگيرى كرد.

پيش‌تر، خانم‌هاى ايرانى به هيچ وجه حاضر نبودند شخصِ ديگرى به فرزند آنها شير بدهد. هر مادرى علاقه داشت فرزندش را خودش شير بدهد. اگر به دليلى مجبور مى‌شدند براى فرزندى دايه بگيرند، در اطرافِ آن دايه بسيار تحقيق مى‌كردند.

اگر دايه‌اى بد اخلاق يا بد دهن يا حرامخوار بود، بچه را به آن دايه نمى‌سپردند تا مبادا اخلاق بدِ او، از طريق شير دادن، روى كودكْ اثر بگذارد؛ اما متأسفانه اكنون وضع طورى شده است كه بعضى افراد معناى مادر بودن را فراموش كرده‌اند.

مادران گرامى! فرزندان شما ثمره قلب و نتيجه عمرِ شما هستند. آينده كودكان به شما بستگى دارد. فرزند شما نيازمند علاقه و محبتِ شما است. به طور طبيعى ممكن است مادرى شير نداشته باشد و نتواند به فرزند خود شير بدهد؛ اما اگر مادرى به عنوان حفظ زيبايى اندامش، از شير دادن به فرزندش، خوددارى كند، اين گونه بهانه‌ها بسيار مشمئز كننده است.

در هر صورت، اين كارى كه وزارت بهداشت شروع كرده است، بسيار مفيد و ارزنده است. اميدوارم مردم عزيز ايران با آمادگىِ تمام در انجام اين كار سنگين همكارى كنند تا به خوبى انجام شود. اگر مردم با اين برنامه همكارى نكنند، بعيد است كه نتيجه مطلوب به دست آيد.

مناسبت ديگر اين هفته، سالگرد مصيبت هفتم تير است. در هفتم تير ماه سال هزار و سيصد و شصت، مصيبتى بزرگ بر امت اسلامى ايران وارد شد كه داغ آن بر دلِ ما، هرگز التيام يافتنى و فراموش شدنى نيست.

اين مصيبت مى‌توانست صدمه بسيار مهلكى بر نظام جمهورى اسلامى ايران وارد كند؛ اما با عنايتِ خداوند و رهبرى داهيانه حضرت امام، جلوِ آن صدمه گرفته شد. اما به هر حال، اين مصيبت، بلايى بسيار بزرگ و فراموش نشدنى بود.

ملت ايران در مصيبتِ انفجار دفتر حزب جمهورى، كسانى را از دست داد كه به اين زودى، مانند آنها به وجود نمى‌آيد. امثال بهشتى در ميان يك ملت، سرمايه‌هايى هستند كه به اين آسانى ممكن نيست كه به وجود آيند و كسى نمى‌تواند جاى آنها را پر كند.

بزرگداشت سالگرد شهادت اين شهداى‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 374
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست