responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 348

فكر مى‌كردند كه ملت ايران ديگر اهل مبارزه و ايثار و شهادت‌طلبى و انقلاب نيستند؛ بلكه فقط به دنبال رفاه مادّى و مظاهر مختلفِ فساد مادّى هستند.

دشمنان ما، مراسم نماز جمعه، دعاى كميل، بسيج، سپاه و نيروهاى مردمىِ پشت جبهه را نديده بودند و اينها را به حساب نمى‌آوردند.

تا مدت‌ها پس از انقلاب، مشكل ما اين بود كه شما مردم انقلابى را به دنيا معرفى كنيم و آرمان‌هاى شما مانند ايثار، شهادت‌طلبى و ...

را به آنها تفهيم كنيم. در اين نه سال، تحولات زيادى صورت گرفته است. اكنون نه به طور كامل، اما تا حدودى، دشمنان ما، شما مردم انقلابى و آرمان‌هايتان را شناخته‌اند.

اكنون آنها مى‌دانند كه ديدگاه شما در باره خدمت به محرومان، در باره جنگ، در باره صلح، در باره اردوگاه شرق، در باره اردوگاه غرب، در باره مسائل اقتصادى و در باره حكومت چيست. آنها مى‌دانند كه شما چگونه ضد امپرياليسم و ضد صهيونيسم هستيد.

اكنون آنها مى‌دانند كه شما ياور مستضعفين و دشمن مستكبرين هستيد. آنها فهميده‌اند كه شما سازش ناپذير هستيد و تا پاى جان از آرمان‌هايتان دفاع مى‌كنيد و شهادت را بر زندگى تحت ستم و ظلم ترجيح مى‌دهيد. اكنون ديگر اكثر اين مطالب در دنيا فهميده شده است. (تكبير نمازگزاران) مردم و رهبر انقلاب ايران، زحمت زيادى كشيدند تا اين مطالب را به دنيا تفهيم كنند.

اكنون ديگر ابرقدرت‌ها در مورد انقلاب ايران، مشكلِ نفهميدن ندارند؛ بلكه حالا مشكلِ آنها، ترس و وحشت از شما است. آنها خودشان مى‌گويند كه از شما و بسيجِ شما و قايق‌هاى شما مى‌ترسند.

دشمنان اسلام مى‌گويند: اگر صدام در اين جنگ از بين برود و ايران پيروزى نظامى به دست آوَرَد، فاجعه بر پا خواهد شد و همه چيز از بين خواهد رفت. معادلات و توازن قدرت به هم مى‌خورد و از اين حرف‌ها.

به راستى ترسِ آنها از چيست؟

مدت‌ها است كه ابرقدرت‌ها دنيا را به دو منطقه تحت نفوذ خودشان تقسيم كرده‌اند؛ يعنى اردوگاه شرق و غرب. آنها بين خودشان يك تقسيم و توازن مصالحه‌اى در استعمار دنيا به وجود آورده‌اند. آنها از اين مى‌ترسند كه با انقلاب اسلامى ايران، يك قدرت سوم، به وجود آيد و بساط غارتگرى و استعمار آنها را برچيند.

البته عقيده ما آن است كه قدرت سوم جهان، در قالب انقلاب اسلامى به دنيا آمده و به حركت افتاده و در حال پيشروى است.

(تكبير نمازگزاران)

ما معتقديم كه اين مولود مبارك، يك پايش در عراق و يك پاى ديگر آن در لبنان و مصر و تونس و اروپا است. اما آنها هنوز در فكر اين هستند كه اگر اين قدرت سوم زاييده شود، نه مطيع قطبِ شرق است و نه مطيع قطبِ غرب و در برابر هر دوِ آنها قيام مى‌كند. (شعار نمازگزاران: «نه شرقى، نه غربى، جمهورى اسلامى»)

دشمنان ما از اسلام و انقلاب اسلامى مى‌ترسند. آنها تا مدت‌ها مراكز اسلام‌شناسى درست مى‌كردند تا با انقلاب اسلامى آشنا شوند. اكنون آنها معناى انقلاب اسلامى، بسيج مستضعفين، پاسدار و روحيه شهادت‌طلبى را فهميده‌اند و وحشت‌زده شده‌اند.

اكنون آنها ترسيده‌اند و قسم خورده‌اند كه نگذارند انقلاب اسلامى ايران پيروز شود و نگذارند كه اين مولود، جان بگيرد و راه بيفتد.

اما مگر مى‌توانند چنين كارى بكنند؟! خداوند مى‌فرمايد:

«وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 348
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست