responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 325

لِلَّهِ عمْرُكَ مِنْ قَصيرٍ طاهِرٍ

يا رُبَّ عُمْرٍ طالَ بِالأَدْناسِ‌

پاك زيست و پاك شهيد شد. من اطلاع دارم كه در نتيجه تربيت صحيحِ ايشان، خانواده‌شان، پسرها، دخترها و دامادهايشان نيز همان راهِ پدر را مى‌روند. خداوند ان‌شاءالله خانواده‌شان را حفظ كند.

قيام مردم فلسطين بسيار شكوهمند و در عين حال، دلخراش و جگرسوز است. اين قيام يادآور روزهايى است كه مردم مسلمان ايران در خيابان‌ها و كوچه‌ها راهپيمايى مى‌كردند و ارتشِ رژيم شاه، آنها را دنبال مى‌كرد.

با اين تفاوت كه ما مردم ايران، همه يكپارچه و متحد بوديم.

در ايران، حتى برخورد نيروهاى ارتش شاه با مردم، بسيار بهتر از برخورد نيروهاى ارتش اسرائيل با مردم فلسطين بود. اكثر افراد ارتش شاه به طرف مردم تيراندازى نمى‌كردند. اگر هم تحت فشار، مجبور به شليك مى‌شدند، شليك هوايى مى‌كردند.

در ارتش شاه، افراد بسيار كمى پيدا مى‌شدند كه نسبت به مردمْ كينه داشتند و به طرفِ آنها شليك مى‌كردند.

با اين حال ديديم كه در مقابله مردم ايران با شاه، بسيارى از مردمْ مجروح و كشته شدند ولى مردم فلسطين سر و كارشان با ارتش اسرائيل است. ارتش اسرائيل نه انقلابيون فلسطين را قبول دارد و نه دينِ آنها را و نه نژادِ آنها را و نه حقّ آنها را و نه موجوديتِ آنها را.

ارتش اسرائيل، مردم فلسطين را به گلوله مى‌بندد و سرِ آنها را مِثل سرِ مرغ مى‌بُرد.

مردم فلسطين در برابر ارتش اسرائيل چه سلاحى دارند؟ سنگ! نمى‌دانم كوكتل مولوتف هم دارند يا نه؟ مقابله مردم فلسطين با ارتش اسرائيل، يك نبرد طولانى است و يك روز و دو روز نيست. اما مردم فلسطينْ با شهامت و شجاعت و فداكارى، جهادشان را ادامه مى‌دهند.

مسئله فلسطين از چندين جهت براى ما مهم است.

اوّل، اين كه: اين حادثه در سرزمين اسلام به وجود آمده است. مسجد الاقصى قبله اوّلِ مسلمانان و جايگاه معراج پيامبر صلى الله عليه و آله، در كشور فلسطين واقع شده است.

پس ارتش كفر، مسلمانان را در خانه خودشان كشتار مى‌كند.

دوم، اين كه: مظلومان و فريادرس خواهانِ اين حادثه «مسلمان» هستند، و چنان كه پيامبر بزرگ اسلام فرموده است، اگر مسلمانى از مسلمانان كمك و يارى بطلبد، هر كس صداى او را بشنود و توانِ يارى كردنِ او را داشته باشد اما به كمكش نرود، مسلمان نيست.

سوم، اين كه: مقابله بين مردم فلسطين و اسرائيل، جنگ بين حق و باطل و مظلوم و ظالم است. از ديدگاه اسلامى و انگيزه‌هاى اسلامى كه بگذريم، در جهاد مردم فلسطين و حمايت از آن، آرمان‌ها و انگيزه‌هاى انسانىِ بسيار قوى وجود دارد.

چهارم، اين كه: دشمن ما و مردم فلسطين، مشترك است. دشمنى كه به مردم فلسطين حمله مى‌كند، همان كسى است كه در خليج فارس به ما حمله كرده است.

اين دشمنِ خبيثِ مشترك، در خليج فارس به ما حمله كرده، در عراق صدام را عَلَم كرده، لبنان را به آتش كشيده، مردم مسلمان فلسطين را كشته، حزب الله كويت را به محاكمه كشيده، مسلمانان تونس را به اعدام محكوم كرده و مؤمنان مصر را در غُل و زنجير و شكنجه گرفتار كرده است.

دشمن مشتركِ همه ما كه اين جنايات را مرتكب شده، آمريكا و صهيونيسم است.

حادثه قيام و انقلاب امت فلسطين، چندين درس و پيام مهم براى همه دارد.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 325
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست