responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 228

داشتند؛ امروز كه با من صحبت مى‌كردند، مى‌گفتند: ما نه تنها از نتيجه اين كار، دلهره نداريم؛ بلكه مى‌ترسيم استقبالْ آن قدر شديد باشد كه ما نتوانيم نيروها را جذب كنيم.

براى اينكه ما به هر يك از استان‌ها سهميه‌اى براى اعزامِ نيرو داده بوديم، از بيشترِ استان‌ها و شهرها به ما اعتراض كرده‌اند كه سهميه كمى براى ما تعيين كرده‌ايد. بنا بر اين، ما هيچ مشكلى براى اين اعزام نداريم.

اين اعزام، زمينه‌سازى براى آن حركت بزرگى است كه حضرت امام ديروز از آن به عنوان آخرين سيلى تعبير كرد.

پنج هزار نفر از مجاهدين عزيز عراقى هم اعلام كرده‌اند كه ما مى‌خواهيم در اين اعزام شركت كنيم. دو هزار نفر از روحانيون كشور هم براى شركت در اين اعزام، اعلام آمادگى كرده‌اند.

وزارت آموزش و پرورش، نخست‌وزيرى، بسيارى از نمايندگان محترم مجلس، دانشگاه‌ها و بخصوص دانشكده‌هاى پزشكى، براى شركت در اين اعزام و انجام خدمات متناسب با خودشان اعلام آمادگى كرده‌اند. من هم از طرف شوراى عالى قضائى اعلام مى‌كنم كه قضات و حقوقدان‌ها هم آماده هستند كه به اندازه كافى به جبهه‌ها بروند و مشكلات قضائى و حقوقى آنها را حل كنند.

در اينجا لازم است از برادران مسئول سپاه و بسيج كه در راه‌اندازى اين اعزام بزرگ، زحمت‌هاى زيادى كشيده و مى‌كشند، تشكر نمايم. امروز مسئولان اين اعزام به من مى‌گفتند: با اينكه هنوز به نيمه زمانى كه براى تأمين نيروهاى سپاه صد هزار نفرى محمّد صلى الله عليه و آله تعيين كرده بوديم، نرسيده‌ايم، اما بيشتر از نيمى از نيروهاى اين سپاه تأمين شده‌اند.

من از همه خواهران و برادرانِ عزيزى كه در اين اعزام بزرگ شركت كرده‌اند، تشكر مى‌كنم. اميدوارم هيچ كس نگويد كه حضور در جبهه‌ها واجب كِفائى بوده و به اندازه كفايت، نيرو به جبهه‌ها اعزام شده و بنا بر اين رفتن به جبهه، بر ما واجب نيست.

برادران و خواهران گرامى! حتى اگر ده برابرِ آنچه تا كنون نيرو به جبهه‌ها اعزام شده است، نيرو به جبهه‌ها اعزام شود، باز هم همه ما بايد آمادگى خود را براى رفتن به جبهه حفظ كنيم.

پيش از اين، ما هر قدر پيروزى نظامى به دست مى‌آورديم، مستكبران با تبليغات خودشان آن را پنهان مى‌كردند؛ اما در اين قضيه اخير، آنها سرگيجه گرفته‌اند و به بسيارى از پيروزى‌ها و موفقيت‌هاى ما اعتراف كرده‌اند.

مهم‌ترين سرمايه ما كه موجب اين پيروزى‌هاى نظامى و سياسىِ شده و ما را از آن ضعف به اين قدرت رسانيده، آمادگى شما مردم است. اكنون آنها با حالتِ حيرت‌زدگى از پيروزى‌هاى شما، دنبالِ يك راه چاره مى‌گردند. چند صباحى نخواهد گذشت كه دنيا به آمادگى و پيروزى‌هاى سياسىِ شما اعتراف كند. (تكبير نمازگزاران)

چند جمله‌اى هم در باره جنگ كه مهم‌ترين مسئله ماست، خدمتتان عرض مى‌كنم. امروز صبح من تماس گرفتم تا از آخرين خبرهاى جبهه اطلاع پيدا كنم، گفتند: نيروهاى ما جاده ترانزيتى عراق- تركيه را كه طولِ آن صد و بيست كيلومتر است، بسته‌اند و در سه محور در حال اجراى عمليات هستند: محور زاخو، محور دهوك و محور اربيل.

رزمندگان اسلام در محور زاخو، شهر زاخو را محاصره كرده‌اند، در محور اربيل هم صدماتى به لوله‌هاى انتقال نفت رسانيده‌اند و مشغول پيشروى هستند؛ در مجموع، وضع جبهه‌ها خيلى خوب است.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 228
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست