responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 203

است و از ديدن آنها حيرت‌زده نمى‌شود.

با وجود اين، بعضى از كارهاى زشت و خيانت‌هايى كه صورت مى‌گيرد، آن قدر مفتضح و شرم‌آور است كه حتى دنياىِ به بدى خو گرفته امروز را هم حيرت‌زده مى‌كند.

يكى از اين كارهاى بسيار زشت، رسوايى بين المللىِ اخير شاه حسن دوم است.

شاه حسن دوم، اخيراً در سرزمين اسلامى، شهر رباط، «شمعون پرز» عامل صهيونيسم جهانى را ملاقات كرده است. اين ملاقات ننگين، مصيبتى بزرگ براى اسلام و قرآن و عظمتِ اسلامى بود. همچنين اين ديدار، خيانتى بزرگ به خون شهداى فلسطين و لبنان و اهداف همه مسلمانانى است كه هدف آنها آزادى قدس مى‌باشد.

اين ملعون، ذلّتى را بر خود هموار كرد كه من گمان نمى‌كنم هيچ انسانِ آزاده يا هيچ شخصى كه داراى شرفِ انسانى باشد، بر خود هموار كند. شاه حسن، دشمن خونخوار و آباء و اجدادىِ امت بزرگ اسلام و نه تنها دشمن آباء و اجدادىِ يك خانواده يا يك قبيله را، به يك كشور اسلامى دعوت كرد و به اين رسوايى بزرگ افتخار مى‌كند.

حرف‌هايى كه شاه حسن در تلويزيون به عنوان دفاع از اين ملاقات بر زبان آورده، از خودِ ملاقات هم شرم‌آورتر و زشت‌تر است. شاه حسن گفته است: هدف من از دعوت و ملاقات شمعون پرز اين بود كه ببينم خواسته و حرف اسرائيلى‌ها چيست.

هر كسى كه در يكى از كشورهاى اسلامى زندگى مى‌كند و همه مسلمانان دنيا مى‌دانند كه خواسته اسرائيل چيست. آن وقت، چگونه شاه حسن كه ادعاى سلطانىِ يك كشور اسلامى و رياست كنفرانس كشورهاى اسلامى را مى‌كند، بعد از اين همه معركه‌گيرى، هنوز نفهميده است كه خواسته اسرائيل چيست؟

اين حرف شاه حسن، دليل بسيار روشن و محكم بر اوج بلاهت اوست. در حالى كه در و ديوار، رمل و سنگ و جماد و نباتِ كشورهاى اسلامى، خواسته اسرائيل را مى‌دانند، هنوز شاه حسن نفهميده است كه خواسته اسرائيل چيست!!!

شاه حسن! اسرائيل مى‌خواهد كه تو نوكرىِ او را بكنى، تو هم كه سال‌ها است نوكرىِ او را مى‌كنى؛ هنوز نمى‌دانى خواسته اسرائيل چيست؟!

شاه حسن گفته است: آمريكا به من فشار آورده بود تا اين ديدار را در كشور آمريكا انجام دهم؛ اما من چون مى‌خواستم شمعون پرز را در يك كشور مستقل و به دور از سلطه ابرقدرت‌ها ملاقات كنم، شهر رباط را به عنوان محل ملاقات انتخاب كردم؛ اما چون اسرائيل حاضر نشد كه از سرزمين‌هاى اشغالىِ عربى عقب‌نشينى كند و نهضت آزاديبخش فلسطين را به عنوان نماينده رسمىِ ملت فلسطين بپذيرد، اين مذاكرات شكست خورد.

هدف شاه حسين از اين حرف‌ها اين است كه بعد از آن ملاقاتِ افتضاح‌آميزش، تظاهر به استقلال و دور بودن از سلطه آمريكا كند.

همه مردم دنيا مى‌دانند كه علت شكست فلسطين، وجود اين شاه حسن‌ها و شاه حسين‌ها است. (تكبير نمازگزاران و شعار «مرگ بر شاه حسن، مرگ بر شاه حسين») علت شكست فلسطين، وجود اين مزدوران ناجوانمرد است. تا هنگامى كه جوانمردان غيور كشورهاى عربى، اين جرثومه‌هاى فساد را به «سادات» ملحق نكرده‌اند، مسئله فلسطين حل نخواهد شد. (تكبير نمازگزاران)

اى كاش به جاى اين حسن‌ها و حسين‌ها و نامبارك‌ها، جوان‌هاى مؤمن و حزب اللّه لبنان بر كشورهاى اسلامى و عرب مسلط بودند.

اگر رياست كشورهاى عربى در دست اين جوانان مؤمن بود، اسرائيل خيلى پيش از اين، گور خود را گم كرده و به جهنم رفته بود؛

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 203
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست