responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 195

فشارهاى فراوانى شديم تا آنجا كه پدر و پسر بر روى هم شمشير كشيدند. در ضمنِ اين سختى‌ها، خداوند از ما امتحان گرفت؛ ما هم ايمانمان را ثابت كرديم، آنگاه خداوند ما را يارى نمود.

ما هم در اين بازگشت جامعه خودمان به اسلام، منتظر يك بأساء و ضَرّاء، يك آسيب و سختىِ شديد از سوى خداوند بوديم؛ تا اينكه جنگ تحميلى رخ داد.

دشمن، شهرها و منابع اقتصادى ما را بمباران كرد، افراد غير نظامى را كشت و اموال فراوانى را غارت كرد.

من فكر مى‌كنم كه ما در پيشگاه خداوند، امتحانمان را داده‌ايم. ديگر آن فتح و نصرتى كه بعد از بأساء و ضرّاء مى‌آيد، پس از عمليات والفجر 8، آغاز شده است.

وضع ما هر روز در حال بهبود است.

صدام در مهران، چهار مدال به فرماندهان خود داده بود. آنها گفته بودند: حتى اگر همه ما كشته شويم، تا هنگامى كه ايران از فاو بيرون نرفته، مهران را پس نخواهيم داد.

اما شما مردم ديديد كه خداوند با آنها چه كرد. مثل پنبه از هم باز شدند.

پيروزى ما در عمليات مهران، بسيار درخشان بود و الحمد للّه در همان شبِ آغاز حمله، به همه اهدافمان رسيديم.

ارتفاعات استراتژيك اطراف مهران كه عراقى‌ها از اول جنگ تصرف كرده بودند، در اين عمليات، از دست آنها پس گرفته شد.

دشمن در اين عمليات، تعداد زيادى كشته، زخمى و اسير به جاى گذاشت، از زمين‌هاى خودش هم مقدارى عقب‌نشينى كرد و به عقب فرار نمود.

صدام رجزخوانى مى‌كرد و مى‌گفت: ما از مهران بيرون نمى‌رويم. الان بچه‌هاى سپاه در فاو فوتبال بازى مى‌كنند، مهران را هم در تصرفِ خود دارند، در حاج عمران و فكّه هم پيشروى كرده‌اند. دشمن نفس‌هاى آخرش را مى‌كشد. (تكبير نمازگزاران)

به تازگى يك خبرگزارى انگلستان گفته است كه ايرانى‌ها مهران را با قدرت تصرف كردند؛ اما صدام نبايد فكر كند كه اين آخرين عملياتِ ايرانى‌هاست. ايرانى‌ها باز هم حمله خواهند كرد؛ زيرا عملكرد بسيج، نيروى فراوانى به آنها داده است. به هر حال بايد منتظر شد تا ببينيم پس از مهران، ايرانى‌ها به كجا حمله مى‌كنند.

عمليات مهران، مثل بمب در دنيا صدا كرده است. اهميت مسئله از يك طرف، و از طرف ديگر، غير منتظره بودنِ اين عمليات براى عراقى‌ها و بالاتر از همه اينها، تبليغات و رجزخوانى‌هاى صدام در مورد دفاع از مهران، قبل از اين عمليات؛ همه اينها دست به دستِ هم دادند و اثر فراوانى به عمليات مهران بخشيدند.

من از طرف عموم مردم و امام امت از رزمندگان لشكر حضرت رسول اللّه و لشكر حضرت سيد الشهداء كه معمولًا از فرزندان شما هستند و تعداد زيادى از پدران و مادران گرامى آنها در اين جمع حضور دارند، تشكر مى‌كنم. اين رزمندگان عزيز در اين عمليات، افتخار بسيار بزرگى بر افتخاراتِ ما افزودند.

پيش از رزمندگان عزيزمان، از همه شما مردم عزيز كه با اعلام آمادگى كامل، به دعوت حضرت امام لبيك گفتيد، تشكر مى‌كنم. اين آمادگى كه شما اعلام كرديد و اقداماتى كه انجام داديد، بسيار پر بركت بود و تمام اين پيروزى‌ها مرهونِ آمادگى و اقدامات شما است.

ما در شرايط بسيار حساسى قرار گرفته‌ايم، اكنون زمانِ دست به دست كردن و پا به پا كردن نيست، بايد همگى احساس وظيفه كنيم، بر سرعتِ آمادگىِ خودمان بيفزاييم‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 195
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست