responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 15

اتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ احَقُّ انْ تَخْشَوْهُ انْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ قاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِايْديكُمْ وَ يُخْزِهِمْ وَ يَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَ يَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنينَ وَ يُذْهِبْ غَيْظَ قُلُوبِهِمْ وَ يَتُوبُ اللَّهُ عَلى‌ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ عَليمٌ حَكيمٌ»[1]

[اگر پس از بستنِ پيمان، سوگند خود را شكستند و در دين شما طعن زدند، با پيشوايان كفر قتال كنيد كه ايشان را رسمِ سوگند نگه داشتن نيست. باشد كه از كردار خود باز ايستند. آيا با مردمى كه سوگند خود را شكستند و آهنگ اخراج پيامبر كردند و آنها بر ضد شما دشمنى آغاز كردند، نمى‌جنگيد؟ آيا از آنها مى‌ترسيد و حال آنكه اگر ايمان آورده باشيد، سزاوارتر است كه از خدا بترسيد و بس.

با آنها پيكار كنيد كه خداوند آنان را به دست شما مجازات مى‌كند و آنان را رسوا مى‌سازد و سينه گروهى از مؤمنان را شفا مى‌بخشد؛ و خشم دل‌هاى آنان را از ميان مى‌بَرَد و خداوند توبه هر كس را بخواهد (و شايسته بداند)، مى‌پذيرد و خدا دانا و حكيم است.]

در اين خطبه، آياتى از قرآن كريم و جملاتى از نهج البلاغه را در باره جهاد و جنگ خدمتتان تقديم مى‌كنم؛ زيرا هنوز مهم‌ترين مسئله ما، مسئله جنگ است.

دشمنان ما به كمك هر وسيله ممكن، مى‌خواهند جنگ را در ميان ما از اولويت بيندازند و آن را در رتبه‌هاى بعد قرار دهند؛ به طور مستقيم و غير مستقيم، به وسيله ستون پنجم و غير آن، در اين زمينه فعاليت و تلاش مى‌كنند.

اما ما ملّتى هستيم كه استقلال، سرزمين، تماميّت ارضى و انقلابمان مورد تجاوز قرار گرفته است. ما نمى‌توانيم به هيچ معنا و در هيچ وضعيتى، مسئله جنگ را در اولويت دوم قرار دهيم.

از همين رو نيروهاى مسلحِ ارجمند كه به حق و به راستى، پاسداران انقلاب ما هستند، اين هفته را هفته جنگ ناميده‌اند. پيشوا و رهبر ما حضرت امام كه با رهنمودهاى پيامبر گونه خود، اين انقلابِ بس بزرگ را تا اين مرحله رسانيده‌اند، ايشان هم به مناسبت هفته جنگ پيام داده‌اند.

برادران عزيزى كه مسئوليتِ ستاد برگزارى مراسم هفته جنگ را به عهده گرفته‌اند، ديروز با من ديدار داشتند تا مرا در جريان امر قرار دهند. واقعاً ابتكار بسيار خوب، عالى، بموقع، فعّال و الهام‌بخشى را تدارك نموده‌اند.

اميدوارم خداوند به همه ملّت رزمنده ايران و همه مستضعفينِ امّت ما آن فرصت و توفيق را عطا فرمايد كه براى رضاى خدا، مراسم هفته جنگ مقدس را همفكر و همگام با مسئولان ستاد بزرگداشت مراسم آن، برگزار كنند.

به مناسبت هفته جنگ، آياتى كه در ابتداى عرايضم تلاوت كردم، مربوط به جهاد و جنگ بود.

«الا تُقاتِلونَ قَوْماً نَكَثُوا ايْمانَهُم وَ هَمُّوا بِاخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَءُوكُمْ اوَّلَ مَرَّةٍ ...»[2]

اين آيه شريفه، مربوط به وضع امروزِ ماست. دشمن به شما تجاوز كرده و اين جنگ را به شما تحميل نموده است. تا كنون يك سال از شروع جنگ تحميلى گذشته و در اين مدت، شما با افتخار كامل، با فداكارى بى‌نظير، با حماسه آفرينى به دفاع خود ادامه داده‌ايد. حماسه دفاع شما دنيا را به تحسين وا داشته است.


[1]- سوره توبه( 9)، آيه 12-/ 15.

[2]- سوره توبه( 9)، آيه 13.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 15
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست