responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 120

الْمُنْتَظَرِ صَلَواتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَيْهِمْ اجْمَعينَ.

تا كنون چندين بار است كه هر گاه من موفق به اداى نماز جمعه مى‌شوم، مصادف با ريزش باران مى‌شود و رحمت خداوند نازل مى‌گردد؛ ان‌شاءالله كه اين حادثه از حُسنِ تصادف است. الان هم با اينكه باران نمى‌بارد، اما زمينْ خيس و هوا سرد است. به همين خاطر با اجازه شما، من سخنانم را كوتاه مى‌كنم و مى‌كوشم تا وقت اذان، خطبه‌ها را تمام كنم.

مطالبى را هم كه مى‌خواستم امروز بيان كنم، ان‌شاءالله در وقت مناسبِ ديگرى عرض خواهم كرد.

امروز آخرين جمعه امسال است. اين روزها ما در آستانه عيد نو و بهار نو، سال نو و همچنين پيروزى بزرگِ اخير رزمندگان اسلام در جبهه‌هاى جنگ و نيز پنجمين سالگرد پيروزى انقلاب اسلامى و دستاوردهاى عظيم آن- يعنى استقلال سياسى، استقلال اقتصادى، استقلال فكرى، استقلال فرهنگى، آزادى از چنگال استعمار و امپرياليسم بين المللى و استقرار نظام جمهورى اسلامى با همه مجد و عظمتش- قرار داريم.

من همه اين نعمت‌هاى بزرگ را به حضور حضرت امام- رهبر عظيم الشأن، بنيانگذار جمهورى اسلامى و پايه‌گذار اين نظام- و به حضور رزمندگان عزيز، سپاهيان، ارتشيان، بسيجيان، سنگرنشينان خطوط مقدم جبهه، آنهايى كه خون مى‌دهند و به روى مرگ مى‌خندند، به خانواده عزيز شهدا، جهادگران عزيز، نيروهاى مردمى، نيروهاى پشتيبانى جنگ و آنها كه پشت جبهه‌ها را حفظ مى‌كنند، تبريك عرض مى‌كنم و از خداوند بزرگ در اين سال نو، رحمت و بركات الهى را آرزو مى‌كنم.

نعمت‌هايى كه خداوند به ما داده است، بسيار فراوان است، چنانكه خود مى‌فرمايد:

«وَ انْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لا تُحْصُوها ...»[1]

[و اگر بخواهيد نعمت‌هاى خدا را شمار كنيد، شمار كردن نتوانيد ...]

يكى از بزرگ‌ترين نعمت‌هاى خداوند به ما، تحوّل معنوىِ مردم در اثر انقلاب و شكوفايى روح جهادگرى و ايثار و از خود گذشتگى در آنها است.

رزمندگان عزيز ما اخيراً شنيده بودند كه به حضور رهبر عزيزشان عرض شده كه بعضى از رزمندگان مى‌خواهند ايّام عيد را به منازلشان برگردند. همه رزمندگان عزيز از شنيدن اين خبر، بسيار ناراحت مى‌شوند و مى‌گويند: عيد ما، ساعت‌ها و لحظه‌هايى است كه در سنگر و ميدان جنگ باشيم.

دشمن در ابتدا منكر اين پيروزى اخيرِ رزمندگان عزيزِ ما شد و گفت:

ايران در عملياتْ شكست خورده است، بعداً يك قدم عقب‌نشينى كردند و گفتند:

ايران پيروز شده، اما پيروزى كوچكى به دست آورده، مقدارى از جزاير را تصرف كرده است؛ ولى همين امروز و فردا آنها را پس مى‌گيريم! بعد هم گفتند:

تا حالا فرصت براى پس گرفتن زمين‌هايى كه ايران در اين عملياتْ تصرف كرده، مناسب نبوده است؛ اما بالاخره آنها را پس مى‌گيريم!

ديروز ديدم كه يكى از فرماندهان ارتش صدام گفته است: اگر هم نتوانيم زمين‌هاى تصرف شده به وسيله ايران را پس بگيريم، مهم نيست؛ اين زمين‌ها چندان اهميتى ندارند.

همين گفته‌هاى متناقض و سردرگمىِ سخنگويان ارتش صدام، دليلِ اين پيروزى است.

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ يا ايُّهَا الْمُزَّمِّلُ قُمِ اللَّيْلَ الَّا قَليلًا نِصْفَهُ اوِ انْقُصْ مِنْهُ قَليلًا اوْ زِدْ عَلَيْهِ وَ رَتِّلِ الْقُرآنَ تَرْتيلًا انَّا سَنُلْقى‌ عَلَيْكَ قَوْلًا ثَقيلًا انَّ ناشِئَةَ اللَّيْلِ هِىَ اشَدُّ


[1]- سوره نحل( 16)، آيه 18.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 120
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست