responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 118

اين جمله بسيار زيبا است؛ اما هيچ كس از شنيدن آن، نه خوشحال شد و نه ترسيد؛ اصلًا هيچ كس اعتنايى به آن نكرد.

اين رسوايىِ بزرگى براى كشورهاى عربى است كه دنيا هيچ ارزشى براى حرف‌هاى آنها قائل نيست.

كشورهاى مختلف دنيا از اين جهت براى تهديدها و رجزخوانى‌هاى سران كشورهاى عربى ارزشى قائل نيستند كه همه دنيا مى‌دانند كه حرف‌هاى سران كشورهاى عربى همه دروغ و لاف زدن است. اگر سران كشورهاى عربى راست مى‌گفتند و به نظر آنها تجاوز به يك كشور عربى، تجاوز به همه كشورهاى عربى است؛ پس چرا در مورد تجاوز وحشيانه اسرائيل به لبنان بى‌تفاوت نشسته‌اند؟ آيا لبنان، كشور عربى هست يا نيست؟ اسرائيل به كشور لبنان تجاوز كرده است؛ اما كشورهاى عربى به جاى دفاع از لبنان، سوريه را در ميدان جنگ با اسرائيل و حمايت از لبنان، تنها گذاشته‌اند.

سوريه با كمال شهامت توانسته است در اين حملات، هشت هواپيماى دشمن را ساقط كند؛ سران ساير كشورهاى عربى هم اگر راست مى‌گويند، يك هواپيماى دشمن را ساقط كنند. (تكبير نمازگزاران)

از عملكردهاى كشورهاى عربى در دفاع و حمايت از لبنان، همه دنيا فهميدند كه معناى اتحاد و همبستگىِ كشورهاى عربى چيست؛ معناى همبستگى كشورهاى عربى اين است كه اگر كسى به يكى از كشورهاى عربى تجاوز كرد، همه مى‌نشينند، دست روى دست مى‌گذارند، به متجاوز نگاه مى‌كنند و به او آفرين مى‌گويند! اگر هم يكى از دولت‌هاى عربى در مقابل متجاوز، قد علم كرد، همه او را تنها مى‌گذارند!

ممكن است سران كشورهاى عربى بگويند كه: منظور ما از همبستگى، همبستگى با عراق و در برابر تجاوز ايران است؛ يعنى تجاوز ايران به عراق، تجاوز به همه كشورهاى عربى است؛ اما همه دنيا مى‌دانند كه ايرانْ تجاوزگر و آغاز كننده جنگ نبوده است؛ بلكه ايران مورد هجوم و تجاوز واقع شده است.

عراق از آغاز جنگ، تجاوز را شروع كرده است؛ عراق مناطق غير نظامى را بمباران كرده است، با موشك‌هاى 9 مترى و 12 مترى، مناطق پر جمعيّتِ شهرها را بمباران كرده است و زن‌هاى حامله، پيرمردها، بيماران و كودكان مسلمان را زير خاك و آوار دفن كرده است.

اگر كشورهاى عربى مى‌خواستند قطعنامه‌اى صادقانه و مطابق عملكردشان صادر كنند، بايد مى‌گفتند: اگر يكى از ما كشورهاى عربى، دندان طمع خود را براى يك كشور انقلابىِ مسلمان تيز كرد و به او تجاوز نمود، همه ما كشورهاى عربى، متجاوز و غارتگر را حمايت و همراهى مى‌كنيم!

امّا من هم‌زبان با على عليه السلام به سران كشورهاى عربى مى‌گويم: «وَ اللَّهِ لَوْ تَظَاهَرَتِ الْعَرَبُ عَلَى‌ قِتَالِى لَمَا وَلَّيْتُ عَنْهَا.»[1] سوگند به خدا، اگر همه عرب‌ها پشتِ سر هم و يار و حامىِ يكديگر شوند و به جنگِ ملّت انقلابى ايران بيايند، هيچ اثرى در اراده ملّت انقلابى ايران ندارد. (تكبير نمازگزاران)

امروز تعدادى از برادران رزمنده در نماز جمعه شركت كرده‌اند. اين برادران عزيز، چند روزى براى ديدار خانواده‌هايشان به پشت جبهه آمده‌اند و چشم انتظار پايانِ مرخّصىِ خود هستند تا هر چه زودتر به جبهه باز گردند. برادران عزيز رزمنده در همين فرصت كوتاهِ مرخّصى هم با شور و اشتياق كامل در نماز جمعه شركت كرده‌اند.

اين نشانه‌اى از عشق و علاقه اين عزيزان به انقلاب است، ما چنين نيروهايى داريم.

من به سران كشورهاى عربى مى‌گويم كه شما در عمر خود، بسيار دروغگويى و لاف‌زنى كرده‌ايد. نتيجه آن همه دروغگويى براى شما، چيزى جز ذلت و اسارت نبود.

اكنون بياييد يك بار هم صادقانه به شعارهايتان عمل كنيد و در مقابل متجاوز، سلاح به دست بگيريد، ببينيد نتيجه آن چه مى‌شود.

براى تنبه تجاوزگر، حتماً لازم نيست سلاح به دست بگيريد تا بگوييد كه ما در مقابل سلاح‌هاى پيچيده آمريكا كارى از پيش نمى‌بريم؛ بلكه تنها همچنان كه امام خمينى فرموده است، ده روز شيرهاى نفت را ببنديد تا استكبار غرب، تسليمتان شود؛ ارباب‌هايتان، رعيتتان شوند و آنهايى كه بر شما سلطه دارند، ذليلتان شوند.

اكنون كه اوپك اجلاسيه دارد، وزراى خارجه هم در داكا هستند، همگى همت كنيد، به خدا توكّل كنيد و تصميم بگيريد كه در حمايت از مردم مظلوم و مورد تجاوزِ لبنان، ده روز شيرهاى نفتِ خود را ببنديد. ما با پيروى از رهنمودهاى امام خمينى از اسارت به اوج عزّت رسيديم، شما هم به اين يك رهنمود حضرت امام گوش فرا دهيد تا ببينيد كه چگونه شعارها و حرف‌هايتان در دنيا ارزش و اعتبار پيدا مى‌كند.

دومين موضوع مورد بحث در اين خطبه، مربوط به نفت و توطئه استكبار جهانى و بخصوص آمريكا در باره كاهش قيمت نفت است. جنگ نظامى را به ايران تحميل كردند تا انقلاب اسلامى ايران را نابود كنند؛ اما به هدف خود نرسيدند.

اكنون توطئه نفت، تضعيف اوپك و كاهش قيمت نفت را شروع كرده‌اند تا با ضربات اقتصادى، انقلاب را از پاى در آورند؛ اما من اعلام مى‌كنم: همان طور كه برادر عزيزمان آقاى هاشمى رفسنجانى در نماز جمعه سابق، اعلام كردند، ايران اسلامى يك قدم هم از موضع خود عقب نخواهد نشست. (تكبير نمازگزاران)

همان گونه كه وزير و نماينده عزيز ما گفته است، خواسته ايران، قيمت پايه 34 دلار براى هر بشكه است و ايران حاضر نيست هيچ گونه اغماضى را در تعيين قيمت نفت بپذيرد.

برخى از دولت‌هاى مزدور آمريكا مى‌خواهند قيمت نفت را به عمد، كاهش دهند


[1]-/ ر. ك: نهج البلاغه، ترجمه سيد جعفر شهيدى، نامه 45، ص 318.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 118
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست