مىدهد، اگر خودش نيز قصد طواف كند، طواف هر دو صحيح است.
مسأله 526) اگر در طواف يا ديگر اعمال عبادى حجّ و عمره، ريا و خود نمايى كند يعنى كارها را به انگيزه اين كه به رخ ديگران بكشد و در نظر آنان خوب جلوه دهد، انجام دهد، علاوه بر اين كه معصيت خداوند را نموده، طواف و هر عمل ديگرى كه اين گونه بجا آورده، باطل است.
مسأله 527) اگر انسان در طواف يا هر عمل ديگرى كه بايد با قصد قربت انجام گيرد، رضايت ديگرى را هم شركت دهد و آن را براى خداوند خالص بجا نياورد، عمل باطل است.
مسأله 528) ريا پس از طواف يا ديگر اعمال عبادى گرچه حرام است، ولى موجب بطلان عمل نمىشود.
مسأله 529) قصد قربت در طواف و ديگر اعمال عبادى، وجوه گوناگونى دارد. انجام عمل براى اطاعت فرمان خداوند، يا ترس از دوزخ يا رسيدن به بهشت و ثواب يا كسب خشنودى و رضايت خداوند همگى نوعى قصد قربت است.
2- طهارت از حدث اكبر و اصغر
مسأله 530) طواف كننده بايد از حدث اكبر مانند جنابت، حيض، نفاس، مس ميّت و نيز از حدث اصغر پاك باشد يعنى بايد با وضو باشد.