responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : بيان در علوم و مسائل كلى قرآن (فارسي) نویسنده : الخوئي، السيد ابوالقاسم    جلد : 1  صفحه : 21


يك هدف عالى و اساسىبه همين منظور و براى گسيل دادن افكار به فرهنگ اصيل و استوار شيعه و مبارزه با احساس حقارت و روح گرايش به ديگران، برنامه اى پى ريزى گرديده است كه كتاب هاى وزين و سودمند علمى و مآخذ و مصادر اصيل شيعه كه با قلم توانا و محققانه دانشمندان شيعه نگارش يافته است؛ يكى پس از ديگرى به سبك ساده و روان ترجمه گرديده، در دسترس عموم مسلمانان فارسى زبان قرار بگيرد تا آنان نيز با آشنايى بيشتر با فرهنگ پرمايه و علما و دانشمندان خود بهره مند گردند.
كتاب حاضر كه به قلم تواناى بزرگ مرجع شيعه حضرت آيت اللّه العظمى «خويى» (ره) نگارش يافته است؛ نخستين كتاب از اين سلسله انتشارات مى باشد كه به عنوان اولين قدم در اين مسير با سبك خاصى به فارسى ترجمه گرديده در اختيار مسلمانان فارسى زبان قرار مى گيرد.
زيرا اين كتاب مسائل مهمى را درباره قرآن در بر دارد كه هر فرد مسلمان و پيرو قرآن بايد با اين گونه مسائل كاملا آشنا باشد بلكه بسيار به جا است كه مطالب اين كتاب به صورت تلخيص و كلاسه شده در آمده، در كلاس هاى مذهبى براى فرزندان قرآن و جوانان مسلمان به عنوان درس، تعليم و تدريس گردد.[1]
كتاب حاضر
آرى چنان كه گفته شد؛ كتاب حاضر يكى از شماره هاى اين سلسله انتشارات و نخستين آن مى باشد. اين كتاب بدان جهت از شماره هاى ديگر اين سلسله انتشارات مقدم گرديد كه هم خود كتاب از امتياز و عظمت خاصى برخوردار است و هم مؤلف عالى قدر آن.
اما عظمت كتاب
ارزش و عظمت كتاب حاضر مخصوصا در اين است كه به قرآن بزرگ اختصاص و وابستگى دارد،

[1] ما به خواست خدا اين مسائل و مسائل ديگرى را در اين زمينه از اين كتاب و كتاب هاى ديگر استخراج نموده، به طور فشرده و ساده و به صورت كتاب درسى تنظيم خواهيم نمود تا مطالب آن در سلسله برنامه هاى درسى قرآن در تحت عنوان علوم قرآن براى جوانان مسلمان تعليم و تدريس گردد.
بعد از چاپ اول اين كتاب، كتاب ديگرى در علوم قرآنى تحت عنوان «شناخت قرآن» به وسيله مترجمان همين كتاب به طور فشرده و ساده تنظيم، چاپ و منتشر شده است. اميدواريم در آموزش علوم قرآنى مورد استفاده قرار گيرد.
نام کتاب : بيان در علوم و مسائل كلى قرآن (فارسي) نویسنده : الخوئي، السيد ابوالقاسم    جلد : 1  صفحه : 21
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست