نام کتاب : بيان در علوم و مسائل كلى قرآن (فارسي) نویسنده : الخوئي، السيد ابوالقاسم جلد : 1 صفحه : 105
نتيجهاين
است كه قانون قرآن و تعاليم اسلام، تمام مصالح فردى و اجتماعى را در نظر
گرفته است و قوانينى را تشريع و تنظيم نموده است كه مى تواند پاسخگوى تمام
نيازمندى هاى مختلف جوامع بشرى بوده، بر تمام جنبه هاى دنيوى و زندگى مادى
انسان ها نظارت كند و تمام جنبه هاى دنيوى و اخروى را نيز تأمين نمايد.
آيا با اين حال در نبوت و پيامبرى كسى كه اين همه قوانين متعالى و مترقى را
آورده است، جاى شك و ترديد باقى مى ماند؟! آن هم با توجه به اين نكته كه:
پيامبر اسلام در ميان يك مشت مردم وحشى و نادان به دنيا آمده و در ميان
مردمى نشو و نما نموده است كه كوچك ترين ارتباط و آشنايى با اين گونه
تعاليم عالى آسمانى نداشته اند و اين تعاليم از افق فكر آنان برتر و از سطح
تصورشان بالاتر بود.
هبه
ازدواج يك مسلمان سياه، كوتاه قد و بى چيز سودانى به نام جويبر در آورد،
در صورتى كه جز اصل برابرى در اسلام، عامل ديگرى براى اين ازدواج وجود
نداشت؛ فروع كافى، ج 2، باب 21.
نام کتاب : بيان در علوم و مسائل كلى قرآن (فارسي) نویسنده : الخوئي، السيد ابوالقاسم جلد : 1 صفحه : 105