نام کتاب : الردالوجیز علی کتاب لله ثم للتاریخ نویسنده : آلمحسن، علی جلد : 1 صفحه : 202
راهنمایی
میشود و اسفار تورات را از آنجا برون میکشد و به وسیله آن با یهود
محاجّه میکند و گروهی از یهودیان به دست ایشان اسلام میآورند» (العرف
الوردی، ج 2، ص 81). کعب میگوید: «مهدی را بدین نام نامیدند، زیرا به
اسفاری از اسفار تورات ره مییابد و آن را از کوههای شام برون میکشد و
یهود را بدان فرا میخوانَد و بسیاری در پرتو این کتابها اسلام میآورند،
وانگاه از حدود سی هزار تن نام میبَرد» (الفتن از نعیم بن حماد، ص 251). نویسنده
در این هنگام از قرآن کریم سخن به میان میآورَد و ادّعا میکند که
کتابهای فقهای شیعه و سخن همه مجتهدان ایشان بر این نکته تصریح دارد که
قرآن تحریف شده است و در میان همه کتابهای آسمانی تنها کتابی است که دستخوش
تحریف شده است. پاسخ وی این است که نسبت دادن اعتقاد به تحریف قرآن به
همه علمای شیعه دروغی رسواست و تنها شماری از علما قائل به تحریف قرآن
هستند نه همه فقها و همه مجتهدان، چنانکه نویسنده ادّعا میکند. این در
حالی است که پندار وی در اینکه علما و مجتهدان شیعی میگویند: «قرآن تنها
کتاب آسمانی است که دستخوش تحریف شده است» افترای دیگری است، زیرا آنها همه
هم سخن اند که تمامی دیگر کتب آسمانی دستخوش تحریف و خیانت گشتهاند. در
بطلان ادّعاهای نویسنده همین بس که وی هیچ یک از دو ادّعا را اثبات
نمیکند و نقل قول تحریف از سوی برخی اثبات نمیکند که همه به این سخن
اعتقاد دارند.
نام کتاب : الردالوجیز علی کتاب لله ثم للتاریخ نویسنده : آلمحسن، علی جلد : 1 صفحه : 202