responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ولايت فقيه( حكومت اسلامى- ويرايش جديد) نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 133

عاشورايى به وجود آوريد

اسلام را عرضه بداريد و در عرضه آن به مردم، نظير عاشورا به وجود بياوريد. چطور عاشورا را محكم نگهداشته و نگذاشته ايم از دست برود، چگونه هنوز مردم براى عاشورا سينه مى‌زنند و اجتماع مى‌كنند سلام بر مؤسس آن شما هم امروز كارى كنيد كه راجع به حكومت موجى به وجود آيد، اجتماعات برپا گردد، روضه خوان و منبرى پيدا كند و در ذهن مردم مطرح بماند.

اگر اسلام را معرفى نماييد و جهان بينى (يعنى عقايد) و اصول و احكام و نظام اجتماعى اسلام را به مردم بشناسانيد با اشتياق كامل از آن استقبال مى‌كنند. خدا مى‌داند كه خواستاران آن بسيارند. من تجربه كرده ام. وقتى كلمه اى القا مى‌شد موجى در مردم ايجاد مى‌گرديد. براى اين كه مردم همگى از اين وضع ناراحت و ناراضى هستند، زير سرنيزه و خفقان نمى‌توانند حرفى بزنند، كسى را مى‌خواهند كه بايستد و با شجاعت صحبت كند. اينك شما فرزندان دلير اسلام مردانه بايستيد و براى مردم نطق كنيد، حقايق را به زبان ساده براى توده هاى مردم بيان كنيد و آنان را به شور و حركت درآوريد، از مردم كوچه و بازار از همين كارگران و دهقانان پاكدل و دانشجويان بيدار مجاهد بسازيد. همه مردم مجاهد خواهند شد. از همه اصناف جامعه آماده‌اند كه براى آزادى و استقلال و سعادت ملت مبارزه كنند مبارزه براى آزادى و سعادت احتياج به دين دارد اسلام را كه مكتب جهاد و دين مبارزه است در اختيار مردم قرار دهيد تا عقايد و اخلاق خودشان را از روى آن تصحيح كنند و به صورت يك نيروى مجاهد، دستگاه سياسى جائر و استعمارى را سرنگون كرده حكومت اسلامى را برقرار سازند.

فقهائى. حصن اسلام. هستند كه معرف عقايد و نظامات اسلام و مدافع و حافظ آن باشند و اين تعريف و دفاع و حفاظت را با نطق هاى پرشور و بيدار كننده و رهبرى مردم ثابت كنند. در اين صورت است كه اگر بعد از 120 سال درگذشتند مردم احساس خواهند كرد كه مصيبتى بر اسلام وارد و خلاى ايجاد شده است و به تعبير روايت. ثُلِمَ فِى الْاسْلامَ ثُلْمة لا يَسُدُّها شَي‌ءٌ. اين كه مى‌فرمايد فقيه مؤمن اگر بميرد. ثُلِمَ فِي الْاسْلام .. خلاى جبران ناپذير در جامعه اسلام بوجود مى‌آيد مردن بنده است كه در خانه نشسته ام و كارى جز مطالعه ندارم؟ از رفتن من چه خلاى در جامعه اسلام ايجاد مى‌شود؟ اسلام وقتى امام حسين (ع) را از دست مى‌دهد. ثُلم فيه ثلمة .. خلاى جبران ناپذير در آن به وجود مى‌آيد.

نام کتاب : ولايت فقيه( حكومت اسلامى- ويرايش جديد) نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 133
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست