ج- مىتوانند به جحفه بروند و در آنجا تجديد احرام كنند، و چنانچه حدود محاذات را تشخيص دهند و در تمام آن حد با بقاى نيت، تلبيه را تكرار كنند، كفايت مىكند.
12- س- جماعتى از راه طائف عازم مكه بودند، قبل از رسيدن به قَرن المنازل آنان را از راه وادى عقيق فرستادند و از راه قَرن المنازل منع كردند و لذا در وادى عقيق مُحرم شدند؛ احرام آنان چه صورت دارد؟
ج- صحيح است.
13- س- در مناسك مرقوم است كه زنهاى حائض بايد عبوراً از مسجد شجره مُحرم شوند و اگر نمىتوانند، در خارج مُحرم شوند و در محاذى جحفه تجديد احرام كنند، چون اين كار مشكل است و محاذى جحفه معلوم نيست، آيا حضرت امام اجازه مىفرمايند كه اين گونه اشخاص در مدينه با نذر مُحرم شوند؟
ج- چون احرام قبل از ميقات، با نذر صحيح است، زنهاى حائض كه عذر شرعى از دخول مسجد دارند، مىتوانند در مدينه با نذر براى عمره مُحرم شوند، و در اين صورت لازم نيست به مسجد شجره بروند؛ ولى نذر زن بايد با اذن شوهر باشد.
14- س- زن حائضى كه از مدينه عازم مكه بود، گمان مىكرد كه در حال عبور در مسجد شجره مىتواند مُحرم شود و وظيفهاش را انجام دهد، ولى وقتى كه به محوطه حياط مسجد رسيد، ديد به جهت ازدحام نمىتواند با عبور مُحرم شود، لذا از شوهرش كه حاضر بود اجازه نذر گرفت و چند قدمى از مسجد فاصله گرفت و با نذر مُحرم شد، آيا كفايت مىكند يا خير؟