مسأله 9- عمره تمتع و حج تمتع بايد در يك سال واقع شوند، پس اگر در يك سال عمره تمتع به جا آورد و در سال ديگر حج تمتع، صحيح نمىباشد.
مسأله 10- كسى كه وظيفهاش حج تمتع است بايد در حالى كه مىخواهد احرام عمره ببندد نيت آن داشته باشد كه عمره تمتع كند و بعد از آن حج تمتع اگر چه نيت ارتكازى اجمالى، پس اگر نيت عمره مفرده بكند و بعد بخواهد آن را عمره تمتع قرار دهد، حج او اشكال پيدا مىكند.
مسأله 11- اگر بعد از مشغول شدن به حج تمتع شك كند كه عمره تمتع را به جا آورده يا نه، يا شك كند كه صحيح به جا آورده يا نه، اعتنا نكند و عملش صحيح است.
مسأله 12- در هر يك از اعمال عمره و حج اگر شك كند، بعد از آنكه وارد عملى شده باشد كه مترتب بر اوست، اعتنا نكند، چه شك كند كه آورده يا نه، يا شك كند كه صحيح آورده يا فاسد.
مسأله 13- بايد عمره تمتع و حج تمتع هر دو در ماههاى حج واقع شود، و ماههاى حج، شوال و ذى القعده و ذى الحجه است؛ پس اگر كسى در شوال يا ذى القعده عمره تمتع به جا آورد و در موقع حج، حج تمتع به جا آورد صحيح است، و اگر قبل از شوال بخواهد عمره تمتع به جا آورد صحيح نيست، اگر چه بعض اعمال عمره قبل از شوال واقع شود و بقيه در شوال يا ساير ماههاى حج.
مسأله 14- كسى كه به احرام عمره تمتع وارد مكه شد در صورتى كه حج او فوت شده قصد عمره مفرده كند، و به همان احرامى كه بسته، عمره