ج- در صورتى كه تا بعد از فوات موالات عرفيّه بين طواف و نماز آن عذر باقى بوده، اعاده واجب نيست.
8- س- در مسأله 6 نماز طواف در تحرير الوسيله فرمودهايد:
«و الاحوط الاقتداء بشخص عادل» و در مسأله اول نماز جماعت همان كتاب فرمودهايد: «بل مشروعية الجماعة في صلاة الطواف و كذا صلاة الاحتياط محل اشكال» بفرماييد منظور چيست؟
ج- منظور از مشروعيت، صحت است، و احتياط مزبور استحبابى است و نبايد به جماعت اكتفا شود.
9- س- براى كسانى كه قرائتشان درست نيست و مىخواهند نماز طوافشان را به جماعت بخوانند، آيا مىتوانند نماز طواف حج را به نماز طواف نساء يا بالعكس و يا كسى كه نايب است به كسى كه نايب نيست، و يا نماز طواف واجب را به مستحب و بالعكس اقتدا كنند، يا نه؟
ج- اكتفا به جماعت نبايد بكنند، و احتياط در همه موارد سؤال حاصل مىشود.
10- س- كسى كه قرائتش درست نيست، آيا مىتواند تبرعاً از كسى كه حج واجب بر عهده دارد، نيابت كند و حج انجام دهد؟
ج- نيابت چنين شخصى صحيح نيست هر چند تبرعى باشد، مگر آنكه بتواند قرائت خود را تصحيح كند و از ذوى الاعذار محسوب نباشد، كه در اين صورت مىتواند نيابت را قبول نمايد، ولى بايد قرائت خود را درست كند.
11- س- افرادى با اينكه قرائتشان درست نيست و كلمات نماز را