ج- اگر خون قطع نمىشود براى هر يك از طواف و نماز بايد غسل كند و وضو بگيرد، و بايد طورى باشد كه بعد از غسل و وضو مبادرت به عمل نمايد، بنا بر اين اگر با رفتن به منزل نتواند مبادرت كند، نزديك مسجد الحرام غسل كند و وضو بگيرد.
97- س- زن مستحاضه كه بايد براى هر نماز و طواف غسل كند، طبق وظيفهاش غسل كرد و يا وضو گرفت و طواف را شروع كرد؛ بين طواف، نماز ظهر شروع شد، نماز را خواند و با همان طهارت اول، بعد از نماز، طواف را ادامه داد، آيا طوافش صحيح است؟
ج- اگر از هنگام غسل تا آخر طواف خون قطع بوده، طواف صحيح است، و در غير اين صورت احوط آن است كه اين طواف را تمام كند و پس از غسل اعاده نمايد.
98- س- زنى كه حيض نمىشود، ولى هر دو ماه يك بار، دو سه روزى لك و ترشحات مىبيند، وظيفهاش چيست؟
ج- اگر خون استمرار تا سه روز ندارد و لو به اين نحو كه پس از خارج شدن تا اين مدت باطن فرج آلوده باشد، حكم استحاضه را دارد.
99- س- هرگاه زن قُرَشيه پس از شصت سال، و غير قرشيه پس از پنجاه سال، چند روز متوالى خون ببيند كه همه به اوصاف حيض باشد، در طوافها و نماز چه كند؟
ج- حكم مستحاضه را دارد، و حكم حيض بر خون مزبور مترتب نيست، حتى در صورت توالى يا داشتن صفات.
100- س- زنهايى كه براى جلوگيرى از قاعدگى از قرص استفاده مىكنند كه موقع طواف گرفتار حيض نباشند و ايام عادت ممكن است