ج- هر وقت عذر او مرتفع شد، طواف و نماز را اعاده كند، و اگر قبل از وقوف، پاك نمىشود براى حج مُحرم شود و پس از آمدن به مكه و رفع عذر، آنها را انجام دهد.
88- س- زنى مسأله را نمىدانست، بعد از پاك شدن از حيض، خيال مىكرده جنب است و لذا غسل جنابت را نيت مىكرد و با همين حال حج انجام داد، بفرماييد حج او چگونه است؟
ج- اگر منظور او غسل براى حدثى كه از خون داشته است باشد و اسم آن را جنابت گذاشته، عملش صحيح است.
89- س- آيا مستحاضه كثيره بايد براى طواف يك غسل، و براى نماز طواف غسل ديگر بكند، يا يك غسل براى هر دو كافى است؟
ج- براى هر يك غسل لازم است، مگر آنكه از وقت غسل براى طواف تا آخر نماز خون قطع باشد.
90- س- زنى به حساب شناسنامه، بيش از پنجاه سال شمسى دارد و يك سال و نيم خون نديده است، ولى در عرفات خون مىبيند، بنا بر اين آيا در يائسگى او مىتوان ترديد داشت يا نه، و وظيفه او چيست؟
ج- اگر اطمينان دارد كه پنجاه سال قمرى او تمام شده و سيده نيست، حكم مستحاضه را دارد.
91- س- آيا نماز و طواف، براى زن مستحاضه يك حكم دارند، يا هر كدام از طواف و نماز، جدا و مستقل هستند؟
ج- مستقل هستند.
92- س- زنى بعد از وقوفين حيض مىشود، با مصرف قرص، خون قطع مىگردد و اعمال را انجام مىدهد، ولى بعد از آن لك مىبيند، وظيفه