responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رساله نجاة العباد نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 92

مسأله 4 اگر فراموش كرد كه لباس غصبى است و در او نماز خواند در صورتى كه غاصب خود او باشد، احتياطاً نماز را اعاده يا قضا كند، ولى اگر غاصب غير او بوده، نماز صحيح است.

مسأله 5 اگر با پول خمس يا زكات نداده لباس خريد و با او نماز خواند و از پول ديگرى هم اداء دين نكرد، اين نماز باطل است.

مسأله 6 اگر لباس را با نخ غصبى بدوزند نماز در او صحيح نيست.

مسأله 7 سوم: لباس و ساتر نمازگزار اگر از حيوان باشد بايد آن حيوان حلال گوشت بوده و ذبح شرعى شده باشد.

مسأله 8 با پوست حيوانى كه ذبح شرعى نشده نمى‌شود نماز خواند، و همين طور ساير اجزاى زنده او.

مسأله 9 با پوست حيوانى كه ذبح شرعى نشده ولى چون خون جهنده ندارد پاك است، احتياطاً نماز نخواند.

مسأله 10 با پشم و كرك و ساير اجزاء غير زنده از حيوانى كه حلال گوشت باشد و ذبح شرعى نشده مى‌توان نماز خواند.

مسأله 11 در هيچ يك از اجزاء حيوان حرام گوشت حتى پشم و كرك، بلكه رطوبت دهان آن نمى‌توان نماز خواند؛ آن حيوان را ذبح كرده باشند يا نه.

مسأله 12 با لباسى كه نمى‌دانيم از حلال گوشت است يا از حرام گوشت، يا نمى‌دانيم اصلًا از حيوان است يا از غير حيوان، نماز خواندن مانعى ندارد.

مسأله 13 اگر بدانيم لباس از حيوان حلال گوشت است، ولى ندانيم كه آيا ذبح شده يا نه، نماز خواندن در آن صحيح نيست.

مسأله 14 اگر بدانيم كه اين لباس از حيوانات تهيه مى‌شود و ندانيم كه ذبح شرعى شده، ولى ما از دست مسلمان گرفته يا از بازار مسلمانها خريده‌ايم، در صورتى كه ندانيم قبلًا دست كافرى بوده، نماز خواندن در آن مانعى ندارد.

مسأله 15 با لباسى كه از خز تهيه مى‌شود مى‌توان نماز خواند.

نام کتاب : رساله نجاة العباد نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 1  صفحه : 92
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست