نام کتاب : موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 (استفتائات امام خمينى( س)) نویسنده : الخميني، السيد روح الله جلد : 2 صفحه : 30
[سؤال 1142] 5089206
بسمه تعالى 16/ 11/ 1361
محضر مبارك امام امت، حضرت آيت اللَّه العظمى امام خمينى دام ظله العالى
با بهترين تحيات و آرزوى سلامتى آن امام عزيز به عرض مىرساند:
1. اينجانب مدت كوتاهى در جبهه بوده و در آنجا مقدارى لباس و كفش در اختيار اين حقير گذاشتهاند و اكنون كه آمدهام آن لباس در تنم مىباشد، آيا مىشود با آن نماز خواند و غصب نيست؟ ضمناً آن لباسها را تحويل نمىگيرند و در اختيار افراد مىباشد، اكنون استفاده شخصى از آن چه صورت دارد؟ چون از بيتالمال مىباشد.
بسمه تعالى، اگر احتمال دهيد كه روى موازين در اختيار شما قرار دادهاند مىتوانيد در آن تصرف كنيد و با آن نماز بخوانيد.
2. آيا شخصى كه محل تولدش با محلى كه زندگى مىكند تفاوت دارد اگر به آنجا مسافرت كند نمازش قصر است يا نه؟ در صورتى كه اعراض نكرده ولى عملًا كارى در آنجا ندارد و فقط گاهى براى ديدن پدر يا مادر و قوم و خويشان آنجا مىرود.
بسمه تعالى، اگر از وطن اعراض نكرده نمازش در آنجا تمام است.
به اميد پيروزى حقّ بر باطل و رسيدن نداى اسلام به تمام جهان و پيروزى رزمندگان اسلام بر كفر
[سؤال 1143] 6833- 1325
11. لباس كهنه و كفشى كه سربازان از سربازخانه مىآورند نماز خواندن در آن جايز است يا خير؟
بسمه تعالى، اگر به او بخشيده شده جايز است وگرنه جايز نيست.
[سؤال 1144] 8576- 6602
5. كسى لباسى را كرايه كند براى نماز خواندن، نماز كه خوانده شد كرايه ندهد آن نماز صحيح است؟ شما بيان فرماييد.
بسمه تعالى، در صورتى كه از اول قصد ندادن اجرت نداشته نماز صحيح است.
نام کتاب : موسوعة الإمام الخميني 32 الى 41 (استفتائات امام خمينى( س)) نویسنده : الخميني، السيد روح الله جلد : 2 صفحه : 30