- غسل احرام مجزى از وضو نيست و كفايت از غسلهاى ديگر هم نمىكند، پس كسى كه محدث است با غسل احرام تنها نمىتواند نماز بخواند.
س 54
- شخصى در عمره تمتع از جده به نذر احرام بست و بعد از حج منكشف شد كه احرامش صحيح نيست آيا قضاى حج بر او واجب است؟
ج
- در فرض مرقوم بعيد نيست صحت عمل اگر چه احتياط خوب است.
س 55
- شخصى از جده براى عمره احرام بست و از روى جهالت يا كسالت به جحفه نرفت آيا عمرهاش صحيح است؟
ج
- اگر جاهل يا معذور بوده و بعد از گذشت وقت جبران متوجه شود عمره صحيح است.
س 56
- شخصى جاهل از جده به نذر احرام بست براى عمره مفرده و بعد از رجوع به وطن فهميد؛ آيا آن احرام اثرى دارد؟ و در صورت مذكور اگر طواف نساء را بجا نياورد آيا زنش بر او حرام مىشود؟
ج
- اگر عامد نبوده عمل او صحيح است و در هر صورت زن بر او حلال است.
س 57
- با بودن امكان و وقت براى رفتن به جحفه آيا مىشود با نذر در جده به احرام عمره تمتع يا عمره مفرده در آمد؟