responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 9  صفحه : 278

بايد بفهمند قدرتى را كه مسلمين دارند؛ قدرتهاى مادى، قدرتهاى معنوى. مسلمين كه يك ميليارد جمعيت هستند و پشتوانه خدايى دارند و اسلام پشتوانه آنهاست و ايمان پشتوانه آنهاست از چه بايد بترسند؟ ما با يك جمعيت كمى در مقابل دشمنهاى زياد، دشمنهاى بسيار، قيام كرديم و ابرقدرتها را شكست داديم. و كسى گمان نكند كه ديگر بعضى از اين قشرهاى فاسد، بعضى از اين چپ‌روهاى امريكايى يا غير امريكايى، بتوانند در اين مملكت اظهار وجود كنند. آن روز كه ما بخواهيم و ملت ما بخواهند، در ظرف چند ساعت تمام آنها به زباله‌دانهاى فنا خواهند ريخته شد. ملت بزرگ ما ديگر از اين حركات مذبوحانه نخواهد ترسيد. و حركات اسرائيل در جنوب لبنان و نسبت به فلسطين همين حركات مذبوحانه است. حركاتى است كه اواخر امر، اشخاص فاسد مى‌كنند چنانچه شاه ما، شاه مخلوع ايران اين حركات را كرد، و منتهى به فنا شد.

شكست ناپذيرى اسلام‌

دولتهاى عالَم بدانند كه اسلام شكست بردار نيست. اسلام و تعاليم قرآن بر همه ممالك بايد غلبه كند. دين بايد دين الهى باشد، اسلام دين خداست؛ و بايد در همه اقطارْ اسلام پيشروى كند. روز قدس، اعلام يك چنين مطلبى است، اعلام به اين است كه مسلمين به پيش! براى پيشرفت در همه اقطار عالَم. روز قدس فقط روز فلسطين نيست، روز اسلام است؛ روز حكومت اسلامى است. روزى است كه بايد جمهورى اسلامى در سراسر كشورها بيرق آن برافراشته شود. روزى است كه بايد به ابرقدرتها فهماند كه ديگر آنها نمى‌توانند در ممالك اسلامى پيشروى كنند.

من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اكرم مى‌دانم، و روزى است كه بايد ما تمام قواى خودمان را مجهز كنيم؛ و مسلمين از آن انزوايى كه آنها را كشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بايستند و ما در مقابل اجانب با تمام قوا ايستاده‌ايم، و نخواهيم اجازه داد كسان ديگر در مملكت ما دخالت كنند، و مسلمين نبايد اجازه بدهند كه كسان ديگر در ممالكشان دخالت كنند. در روز قدس، ملتها بايد به‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 9  صفحه : 278
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست