responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 6  صفحه : 516

آنها بود و ملت ما جز مشت و خون چيزى نداشت لكن اتكال به خدا كرد و وحدت كلمه در بين همه اقشار حاصل شد، به طورى كه ديگر ابرقدرتها هم نتوانستند او را ابقايش كنند! در صورتى كه قبلًا دائماً اين مسأله را مى‌گفتند كه «نه، اين بايد باشد!» اين انگلستان مى‌گفت كه اين وفادار به ماست بايد باشد؛ امريكا به صورت ديگر مى‌گفت؛ شوروى با اين صورتها نمى‌گفت؛ لكن پشتيبان بودند آنها همه. در صورتى كه همه ابرقدرتها پشتيبان بودند، و خودش هم يك قدرت شيطانى داشت، سازمانها داشت، بساط داشت، مع ذلك قدرت ملت معلوم شد كه بالاتر از همه چيز است.

قدرت ملت به چه حاصل شد؟ به اين حاصل شد كه همه با هم، مقصدْ اسلام! اگر همه هم با هم بودند لكن مقاصدى داشتند كه غير مقصد اسلام بود، اين طور پايدارى نمى‌كردند. شما ملاحظه كرديد كه جوانهاى ما كه شهيد شدند- همه اينها- شهادت را استقبال مى‌كردند؛ اين براى قدرت اسلام بود. و از حالا به بعد هم بايد اين قدرت را حفظ كرد، اين ايمان را حفظ كرد تا اين وحدت كلمه حفظ بشود، تا پيروز بشويم ان شاء اللَّه. و من اميدوارم كه با وحدت كلمه و قدرت ايمان، ما اين راه را تا آخر برسانيم، به آن طورى كه مى‌خواهيم.

خرابيهاى اقتصادى و فرهنگى‌

الآن همه دستگاهها باز آن باقيمانده طاغوت در آن هست. اينها سالهاى طولانى عادت دادند ادارات را- عرض كنم كه- همه اقشار را، به يك وضع طاغوتى؛ و تا آمده اين متبدل بشود به يك وضع اسلامى- انسانى، يك قدرى طولانى است. و از آن طرف، خرابيهايى كه در ايران كردند آنها، و ايران را تقريباً به شكل يك خرابه درآوردند. از حيث اقتصاد همچو عقبند كه مدتها بايد طول بكشد تا بتوانند اينها يك اقتصاد صحيحى داشته باشند. فرهنگ ما را آن طور كردند كه نگذاشتند انسان در آن پيدا بشود، كه حالا اگر ما بخواهيم يك مجلسى، مجلس مؤسسانى درست كنيم، بخواهيم يك مجلس شورايى درست كنيم، بايد چراغ برداريم و بگرديم اين طرف و آن طرف ببينيم كه تازه يك‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 6  صفحه : 516
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست