responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 6  صفحه : 352

اسلام است. بايد با وحدت كلمه همه چيزهايى كه پيش آمده است حفظ كنيد.

لزوم تبعيت از دولت موقت‌

از دولت موقت خودتان پشتيبانى كنيد. مفسده جوها كه مى‌خواهند بهانه پيدا كنند و تضعيف كنند دولت اسلامى را، به دهان آنها مشت بزنيد. تبعيت از دولت موقت اسلامى لازم است. اين دولت موقت اسلامى دولتِ اسلامى شرعى است. من اطمينان كامل به دولت دارم و شما هم پشتيبانى كنيد از اين دولت كه آن مسائلى كه به عهده او محول است، كه يكى رفراندم است و از مسائل مهم وقت است، و يكى گذراندن قانون اساسى جديد است با آراى موكلين شما. تأسيس حكومت جمهورى اسلامى، غايت آمال همه مسلمين، غايت فرمان خداى تبارك و تعالى [است‌]. بايد از اين حكومت پشتيبانى كنيد تا بتواند در يك محيط آزاد، در يك محيط صحيح، كارهايى كه به او محول شده است انجام دهد.

فضولهايى كه در اطراف مى‌خواهند با بهانه‌هايى تضعيف كنند حكومت را، بايد بدانند كه حكومتِ متكى بر ملت ضعيف نخواهد شد. اين حكومت به تعيين كسى است كه متكى به ملت است؛ اين حكومت به تعيين و تصويب ملت است، به پشتيبانى از ملت است. بايد او را بيشتر پشتيبانى كنيد. و مغرضين را كه عمال اجانب هستند و مى‌خواهند نگذارند حكومت اسلامى، جمهورى اسلامى برقرار بشود، آنها را از جامعه خودتان دور كنيد، يا نصيحت كنيد.

شما در اين زمانهاى طولانى كه نبوديد و ما مواجه بوديم با گرفتاريهاى زياد و به زمانهاى اخير كه بوديد و مواجه شديد با مصيبتها، تمام اين مصيبتها از اجانب بود و تمام اين جنايتها به دست عمال اجانب بود. آنها مى‌خواهند باز هم همان مسائل را با عمال خبيث خودشان در مملكت ما برقرار كنند. اين خيالى است كه آنها به سر خودشان مى‌پزند كه مملكت ما را باز با فرم ديگر به مصيبتهاى سابق بكشند. شما جوانان برومند، شما محصلين ارجمند كه اميد من هستيد و نويد من هستيد، بايد در هر جا كه هستيد، در

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 6  صفحه : 352
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست