responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 6  صفحه : 191

ببرند و فقراى ما اين طور در كوچه‌ها بخوابند بى‌نان و بى‌آب. و اگر اين وحدت كلمه خداى نخواسته از بين برود، دوباره بدانيد كه آنها هوشمندند: آن روزى كه ما وحدت كلمه را از دست داديم، آنها حمله خواهند كرد و باز يك قلدرى را مثل رضا خان يا به اسم او يا ديگرى مى‌آورند. به هر رژيمى كه باشد مى‌آورند سرِ كار. باز همان معانى است و همان آش و همان كاسه است، و همان عقب‌ماندگى است و همان ذلت است و همان چيزهاست.

امروز بايد وحدت كلمه حفظ بشود. مى‌بينيد وحدت كلمه الآن هست، در همه اقشار الآن هست. اشخاصى كه بخواهند اين وحدت را به هم بزنند و بخواهند تضعيف كنند، آنهايى را كه اين وحدت را ايجاد كردند، بخواهند آنها را تضعيف كنند، اينها بايد تجديد نظر در فكر خودشان بكنند؛ توجه بكنند. ما خيرخواه شما هستيم. ما خيرخواه اين ملت هستيم. اسلام خيرخواه شماست. اسلام دنيا و آخرت شما را سعادتمند مى‌كند.

آشتى با اسلام، همراهى با ملت‌

با اسلام آشتى بكنند آنهايى كه آشتى ندارند. بيايند زير لواى اسلام. بيايند تعليمات اسلامى ... همين اجانب نگذاشتند تعاليم اسلام معلوم بشود. يك قشرى كه به آنها مربوط نيست رها كردند. آن قشرهايى كه به آنها مربوط بود، آن تعاليمى كه به آنها مربوط بود و با منافع آنها مخالف بود، آنها را نگذاشتند ما مطالعه بكنيم، نگذاشتند ما انتشار بدهيم. شما بدانيد كه اسلام همه چيز دارد. يعنى از قبل از اينكه ازدواج واقع بشود بين مرد و زن، تا آن وقتى كه توى قبر مى‌رود آثار دارد، احكام دارد، دستور دارد. همهْ دستورهاى مترقى. همهْ دستورهايى كه براى سعادت انسان، چه در اين دنيا چه در آن دنيا، مفيد است. و من چيزى كه از نويسندگان مى‌خواهم اين است كه همان طور كه ما طلبه‌ها مكلف هستيم، شما آقايان نويسندگان هم مكلف هستيد. الآن از قلمتان استفاده كنيد و براى خير اين ملت و براى خير اين جامعه قلمفرسايى كنيد. خداوند به همه شما سلامت و عزت بدهد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 6  صفحه : 191
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست