responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 6  صفحه : 104

علاوه، ضررهاى مادى ديگر دارد. و اين تعمدى بوده است كه از دستگاه دولتى شده است؛ بر [اى‌] اينكه هم جوانهاى ما را عقب نگه دارند و نيروى جوانان ما را از بين ببرند، و هم نگذارند كه اين مملكت ترقى بكند. با اسم «مترقى كردن مملكت» مملكت را به عقب راندند.

سازندگى با اتحاد

و ان شاء اللَّه اميدواريم كه با همت همه اقشار مملكت بتوانيد شما اين مملكتى را كه عقب رانده شده است، و اينها رفتند و اينجا را خراب كرده رفتند، بتوانيد كه همه با هم دست به هم بدهيد، با وحدت كلمه، با وحدت، فعاليت، ايران را از سر بسازيد. معلمها بچه‌هاى ما را تربيت كنند، يك تربيت صحيح، مهندسين ما كارهاى نافع به جا بياورند، و همين طور ساير اقشار.

من از خداى تبارك و تعالى مسألت مى‌كنم كه همه ما را به وظايف ملى و اسلامى آشنا كند. و اميدوارم كه دست اجانب از اين مملكت كوتاه بشود كه شما مملكت خودتان را خودتان اداره بكنيد و خزاين مملكت شما مال خود شما باشد. مملكت ايران از ممالكى است كه همه چيز دارد خودش، لكن اين قدر خورنده دارد كه به ملت نمى‌رسد؛ آن قدر چپاولگر هست و بود كه ملت دستش كوتاه بود از اين ذخاير. ما همه چيز داريم، هيچ چيز نداريم! همه چيز داريم، اگر آزاد باشيم، اگر مستقل باشيم؛ هيچ نداريم، در اين وضعى كه زندگى مى‌كرديم. و من اميدوارم كه ديگر از اين به بعد اين طور زندگى نكنيم. الآن وقتى است كه شما طبقه روشنفكر بيشتر از ديگران مؤاخِذ هستيد، بيشتر از ديگران بايد كار بكنيد، بيشتر از ديگران مسئول اين مملكت و ملت هستيد. همه شما بايد هر چه فعاليت داريد، اولًا در راه اين نهضت، اين نهضت را به پيش برانيد تا اينكه به آخر برسد و مملكت شما مستقل بشود و اين اختناقهايى كه تا حالا بوده است تكرار نشود؛ و ثانياً به استقرار يك حكومت عادل، يك حكومت عدل و مستند و مبتنى بر آراى خود ملت .....

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 6  صفحه : 104
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست