responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 485

آشوب طلبند در اين قرا و قصبات و شهرستانها- خداى نخواسته- دست به خرابكارى بزنند. و من اخطار مى‌كنم به آن اشخاصى كه شلوغ مى‌كنند و تبليغات سوء در اين زمينه‌ها مى‌كنند و مى‌خواهند با فرصت طلبى آشوب به پا كنند و بر ضد ملت ايران يك تبليغاتى بكنند و بر نفع اشخاص خارج و دولتهاى ابرقدرت يك كارهايى بكنند، من اخطار به آنها مى‌كنم كه اگر يك همچه كارى بكنند سرنوشت سختى خواهند داشت و مجازات بزرگى خواهند داشت ولى اگر چنانچه توبه كنند، خداوند تبارك و تعالى توبه همه را قبول مى‌كند؛ و بايد اينها برگردند به آغوش ملت و ملت آنها را خواهند پذيرفت.

[آيا حضرت آيت اللَّه تصور نمى‌فرمايند كه اگر با دولت بختيار همكارى نفرمايند احتمال يك ديكتاتورى نظامى و خونريزيهاى جديد خواهد بود؟]

- ديكتاتورى نظامى وقتش گذشت. اگر چنانچه كسى دست به ديكتاتورى يا كودتاى نظامى بزند خواهد فهميد كه موفق به هيچ چيز نخواهد شد و براى خودش و براى كسانى كه مربوط به خودش است ذلت بار خواهد آورد. بايد همه اشخاصى كه مى‌خواهند در ايران براى منفعت طلبى دست به اعمال ضد مردمى بزنند، بايد همه بدانند كه وقت اينها گذشته است. ملت ايران ديگر آن ملت سابق نيست و تبليغات سوء اثر خود را از دست داده است. بايد ملت راه خودش را ادامه دهد تا به آنچه كه مى‌خواهد برسد و آن قطع ديكتاتورى است و ايجاد يك مملكت آزاد، كه همه طبقات و اقشارش آزاد [باشند] و يك مملكت مستقل كه هيچ قدرتى در آن نتواند دخالت بكند. ان شاء اللَّه در آينده بسيار نزديك اين آرزو تحقق پيدا مى‌كند و ما دولت را به همين زودى معرفى خواهيم كرد.

[موقعيت و نقش زنان در دولت آينده شما چگونه خواهد بود؟]

- موقعيت يك انسان صحيح و يك شخصيت آزاد؛ بر خلاف اين زمانها كه بر ما گذشت كه نه زنهايمان آزاد بودند و نه مردانمان. ملتى كه زن و مردش آزاد نبود و در خفقان بود از زير اين بار بيرون آمدند و از اين به بعد زنها و مردها آزادند. ولى اگر چنانچه بخواهند كارهاى خلاف عفت بكنند و يا خلاف مصلحت مملكت بكنند، البته از آنها جلوگيرى خواهد شد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 485
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست