responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 465

اينها را، از بين ببرند، ببينند كه ملت با اينها خوب است، دوست است، برادر است، و اينها مقاماتشان محفوظ است و كارشان هم همان طورى بوده است كه هست به استثناى تعدياتى كه به آنها مى‌شده و مى‌كردند و كارشناسهاى امريكا به آنها تحميل مى‌كرده؛ هيچ آن تحميلات ديگر نيست و مستقل مى‌شود ارتش، مى‌شود ارتش ملى نه ارتش امريكايى. يك ارتش ملى مى‌شود كه مال ملت است؛ ملت آنها را مى‌خواهد، آنها هم ملت را مى‌خواهند. آن هم يك راهى بوده است كه اينها چه مى‌كنند.

كودتاى نظامى غير خشن!

يك راه سومى هم احتمال مى‌رود باشد. و آن اين است كه يك كودتاى نظامى غير خشن بكنند؛ يعنى يك كودتاى نظامى بكنند و شروع كنند به سالوسى. در عين حالى كه كودتا نظامى است شروع كنند به سالوسى. شاه را اگر هست بگيرند بكشند او را، او را ردش كنند، اموال شاه را بگويند مى‌دهيم به ملت، اذانها را توى مَأْذَنه‌ها بلند كنند- عرض بكنم كه- مجالس دعا و اينها را راه بيندازند! اين هم يك راهى است كه با سالوسى بخواهند اين ملت را بازى بدهند و امريكا را- تسلطش را- بر ما حفظ كنند. و اگر شاه هم محفوظ ماند، بعد از اينكه آتش خاموش شد، يا برگردانند يا يك مهره ديگر به جاى او كارهاى او را انجام بدهد، يعنى نوكر امريكا باشد و باز همان بساط كه نفت را ببرند و پايگاه برايشان درست بكنند، منافع ملت را از بين ببرند.

آمادگى ملت براى خنثى نمودن توطئه‌ها

ملت اين را هم بايد ملتفت باشد كه همه اين نقشه‌ها كه احتمال مى‌رود پيش بيايد، بايد مهيا و مجهز باشد ملت براى جواب گفتن از اين، براى خنثى كردن اين شيطنتها. و ملت نترسد از هيچ چيز. الآن، الآن ملت به جايى رسيده كه توجه تمام دنيا را به خودش جلب كرده؛ يك آبرويى ملت ايران در دنيا تحصيل كرده. من توجه دارم كه از همه اطراف دارند ثناى اينها را مى‌گويند، و به من مى‌فرستند و پيش من مى‌فرستند. از هر جا كه ملاحظه مى‌كنيد؛ از امريكا گرفته تا دولتهاى عربى تا ساير دوَل. اين مسائل پيش آنها

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 465
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست