responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 434

پيام [به ملت ايران درباره توطئه حمله به نيروهاى مسلح به نام ملت‌]

زمان: 23 دى 1357/ 14 صفر 1399

مكان: پاريس، نوفل لوشاتو

موضوع: توطئه حمله به نيروهاى نظامى و انتظامى به نام ملت‌

مخاطب: ملت ايران‌

بسم اللَّه الرحمن الرحيم‌

برادران و دوستان من! ملت عزيز ايران! در همين ساعت از شخص مطلعى خبرى موثق دريافت نمودم كه لازم است شما را مطلع كنم. توطئه‌اى از خارج كشور و به دست نفع‌جويان در دست اجراست كه بايد ملت ايران با كمال هوشيارى و شجاعت آن را خنثى كنند. مى‌خواهند به مجرد رفتن شاه دسته‌هايى از مزدوران و اشرار را وادار كنند كه به اسم ملت مسلمان حمله به ارتش و سربازها و شهربانيها و ديگر مؤسسات دولتى و نظامى كنند و با تبليغاتى كه براى نيروهاى نظامى و انتظامى كرده‌اند، به عنوان دفاع، آنان را به قتل عام مردم بى‌دفاع وادار نمايند. بدخواهان كه مى‌خواهند براى چپاول بيشتر مال ملت شاه خائن را حفظ و يا برگردانند، از يك سو در بين سربازان و نظاميان و ساير قواى انتظامى دست به اشاعه دروغ مى‌زنند كه ملت مى‌خواهد همه شما را از بين ببرد؛ و از سوى ديگر اشرار و اجيرانى را به اسم ملتْ وادار به هجوم به دستگاههاى نظامى و انتظامى مى‌كنند تا ملت را در مقابل نيروى ارتش و انتظامى قرار داده و نتيجه مطلوب خود را بگيرند.

من به ملت شريف و جميع جناحهاى قواى نظامى و انتظامى، به حكم تكليف الهى و ملى، هشدار مى‌دهم كه: با بيدارى و شجاعت اخلاقى، يكى ديگر از آخرين توطئه‌ها را خنثى كنيد. مردم موظفند به نيروهاى انتظامى و ارتش با برادرى و مهربانى رفتار كنند و اگر اشرارى قصد حمله به آنان را داشتند از برادران خود دفاع كنند.

ارتش و ساير نيروهاى انتظامى موظفند كه با ملت به طور برادرى رفتار كنند، و اگر اشرار به آنان حمله كردند بدانند كه اين ملت نيست بلكه اين عمل عمال اجانب و

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 434
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست