responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 331

بوده است.

ملتها يكى پس از ديگرى آگاه مى‌شوند كه كشور ما با چه رژيمى رو به رو است و نظام شاهنشاهى- كه ملت شريف ما با رفراندم مكرر خصوصاً در روزهاى تاسوعا و عاشورا آن را محكوم نمودند- چه بوده است، و اگر خداى نخواسته به عمر خود ادامه دهد چه خواهد بود. رفراندم ما را جز عمال شاه و طرفداران ظلم، همه ملتهاى آزاديخواه جهان قبول كردند، و خبرنگاران و روزنامه‌هاى خارج كشور ثبت نمودند. غير قانونى بودن دولتهاى غاصب را- كه به امر شاه ياغى و رأى مجلسهاى غير قانونى سر كار آمدند- طبقات مختلف ملت از علماى اعلام و دانشگاهيان تا كارگران و كشاورزان، از اعضاى ادارات و وزارتخانه‌ها تا اصناف مختلف و ساير اقشار محترم، يكپارچه اعلام نمودند.

بنا بر اين اعانت به حكومت ياغى و پرداخت ماليات، پول آب و برق و تلفن و ساير كمكها به دولتى كه شاه سر كار آورد، خيانت به ملت و مخالفت با حكم خدا تبارك و تعالى است. و بر كارگران و كارمندان محترم و مبارز آب و برق و تلفن است كه پيوند خود را با هموطنان شجاع و بى‌پناه خود مستحكم تر نموده و به هيچ وجه دستورات دولت ياغى را در مورد قطع آب و برق و تلفن اطاعت نكنند؛ و با همكاريهاى بيدريغ با برادران و خواهران مظلوم خود دَين خود را به اسلام و مسلمين ادا نمايند.

اكنون لازم است تذكراتى بدهم:

1- اين جانب براى جلوگيرى از تبليغات دولت غاصب، هيأتى براى رسيدگى در امور نفت اعزام نمودم و به شرايطى دستور استخراج نفت براى مصرف داخل را دادم. گرچه اهل اطلاع مى‌گويند مخازن بسيارى در كشور براى مصارف داخلى موجود است و دولت قحطى مصنوعى ايجاد كرده است؛ و گفته مى‌شود شبها تا صبح مأمورين نظامى، نفت مخازن را مى‌برند و معلوم نيست چه مى‌كنند. در ضمن من از كاركنان شركت نفت كه در اين امر خير با اين هيأت همكارى نموده‌اند تشكر مى‌نمايم.

2- لازم است علماى اعلام بلاد و خطباى محترم به كشاورزان عزيز كشور تذكر دهند كه امسال در كشت مواد غذايى خصوصاً گندم همت فراوان كنند و از كشت چيزهايى كه‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 331
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست