responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 16

خودشان، خدمت به مملكت خودشان بكنند. و ما اميدواريم كه اين نهضتى كه در ايران پيدا شده است و تمام اهالى ايران كه بپاخاسته‌اند و آزادى و استقلال مى‌خواهند، ان شاء اللَّه حاصل بشود و اين نيروهاى عظيمى كه از ايران در خارج هست برگردند به مملكت خودشان و در آنجا به آب و خاك خودشان خدمت بكنند.

آرمانهاى ملت انقلابى ايران‌

و ما اميدواريم كه شما جوانها كه در خارج هستيد با ايرانى‌ها هم صدا بشويد و مسائل ايران را به خارج ايران- كه هستيد- برسانيد. تبليغاتى كه از طرف شاه و دارودسته‌اش شده است زياد است، و ايران را بد معرفى مى‌كنند و خواسته‌هاى ايرانى‌ها را بد معرفى مى‌كنند، و شايد بسيارى از خارجيها خيال كنند كه ايرانى‌ها- به قول كارتر- از باب اينكه آزادىِ همچو وسيعى به آنها دادند به صدا درآمده‌اند! و شايد بسياريشان هم خيال كنند كه مردم آشوب طلبى، و وحشى‌اى هستند! در صورتى كه اينها آزادى مى‌خواهند كه همه بشر مى‌خواهد، استقلال مى‌خواهند كه همه كس مى‌خواهد و مى‌خواهند كه دست اجانب از مملكتشان كوتاه باشد، مى‌خواهند كه اقتصاد مملكتشان در دست خودشان اداره بشود، مى‌خواهند فرهنگ مملكتشان را خودشان مستقلًا اداره بكنند، مى‌خواهند ارتش را ديگران اداره نكنند، مستشارهاى امريكايى نيايند و ارتش را قبضه نكنند، مى‌خواهند پايگاههاى امريكا از مملكتشان برداشته بشود؛ يك مملكت آزاد و مستقل باشد. فرياد ملت ايران اين است كه حكومت عدل اسلامى مى‌خواهند كه همه اين مفسده‌ها را از بين ببرد.

رسالت پيام‌رسانى ايرانيان مقيم خارج‌

و ما اميدواريم كه شما جوانها هم در خارج از مملكت كه هستيد اين مطالب ايرانى‌ها را برسانيد به اين رفقاى امريكايى‌تان، ايتاليايى‌تان، انگليسى‌تان، فرانسوى‌تان؛ و به آنها حالى كنيد كه مملكت ايران- ملت ايران- يك همچو [موضوعاتى‌] مى‌خواهند نه آن طورى كه از بس كه آزادى به آنها دادند صدايشان درآمده! خير، از باب اختناقى است‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 5  صفحه : 16
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست