responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 4  صفحه : 6

كنيم كه خداوند به خير بگذراند اين كار را، كه اگر چنانچه عملى بشود، يك مصيبت بزرگى بر ايران وارد مى‌شود. گرچه رفتن اين، همه مصيبتها را جبران مى‌كند، لكن چرا بايد ما مجال به اين داده باشيم كه اين كارها را بكند. البته مسلسلهاى امريكا و سلاحهاى امريكا پشت سر اين است و الّا همچو مجالى مردم به او و دولت او نمى‌دادند؛ اما حالا هست. الآن باز مستشارهاى امريكايى هستند و اين هم آخر عمرش هست و او خواهد رفت.

آن چيزى كه مى‌خواستم به آقايان بگويم و فردا هم اگر چنانچه مجلسى داشتيم، فردا هم باز تذكر مى‌دهم و قبل از اين تذكر، اين را عرض بكنم كه فردا مجلسى كه ما داريم مال همه دانشجويان و كسانى كه در اينجا، در خارج، اقامت دارند از ايرانى‌هاى خودمان؛ اين مجلس مال همه است و مثل منزل من مى‌ماند كه منزل همه آقايان است و درِ آن باز است براى اينكه هر كس بيايد، مجلس هم اگر چنانچه فردا اشكالى پيدا نكند، آن هم مجلس خود آقايان است و كسى در اين دخالت ندارد؛ توهّمى شده است كه كسى دخالت دارد، كسى مثلًا كنترل مى‌كند. نه، همه با هم هستيم، همه با هم برادر هستيم، و كس معَينى بناى بر اين كار نيست كه دخالت داشته باشد. همه آقايان منزل خودشان است. آنجا هم اگر مجلسى باشد، همه آقايان با آن على السواء هستند؛ همه ما نسبت به همه على السواء هستيم؛ به همه‌تان علاقه دارم، دعا براى همه‌تان مى‌كنم و صنف خاصى دخالت ندارند. توهّم اين نشود كه يك صنف خاصى در اين امور دخالت دارند يا من با يك صنف خاصى رفاقت دارم؛ نه، با همه شما رفاقت داريم و همه شما را دعا مى‌كنيم.

فاجعه نشناختن اسلام در همه ابعاد

آنكه مى‌خواستم تذكر بدهم، و اگر فردا هم مهلت پيدا بكنم و بشود كه صحبت بكنم تفصيلش را بيشتر مى‌دهم، اين است كه يك فاجعه‌اى براى اسلام از اول تا حالا بوده، و آن فاجعه اينكه اسلام را نشناخته‌اند. كسانى كه بحث از اسلام كردند، چه در سابق و چه در لاحِق، اينها اسلام را با همه ابعادش نشناختند. هر كسى يك بُعدى از ابعاد اسلام را در آن نظر كرده است و همه مطالبى كه در اسلام بوده است و در قرآن كريم بوده است، به‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 4  صفحه : 6
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست