responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 4  صفحه : 499

عظيمى را به بار خواهند آورد. دولت ياغى نظامى، آخرين راهى است كه شاه براى نجات خويش به آن متوسل شده است. اين دولت نيز دوامى نمى‌تواند داشته باشد؛ چرا كه اين نظام از باطن پوسيده است.

طرفداران كثيف و خائن شاه، مردم را از رفتن شاه و خلأ بعد از آن مى‌ترسانند! بايد ديد كه بودن شاه چه نقصى را تكميل و چه خلئى را پر كرده است. شاه غير از پر كردن جيب اجانب و خود بستگان طمعكارش، چه خلئى را پر كرده است؟ به اميد خدا، دير يا زود، اين خائنين مجازات خواهند شد.

امريكا بايد بداند كه اگر بخواهد با فشار خود دولت نظامى را سرپا نگاه داشته و مردم بى‌پناه ما را هر روز و هر شب زير رگبار گلوله مزدوران خود قرار دهد و اگر بخواهد با تهديد و ارعاب هر چه بيشتر، كارمندان محترم و كارگران محروم شركت نفت را كه خواستار رفتن شاه شده‌اند زير فشار خود قرار دهد، طرحهايى براى چاههاى نفت داده مى‌شود تا مخازن پر بهاى ما براى نسلهاى آتيه باقى بماند. امريكا بايد در پشتيبانى از شاه تجديد نظر كند. سياستمداران امريكا دولت خودشان را از اين سياست ظالمانه و مخالف حقوق بشر كه بالمآل مخالف مصالح مردم امريكا است، بر حذر كنند.

نهضت مقدس اسلامى ما عمر چپاولگريها و ديكتاتوريها را در ايران به سر آورده است. صاحب‌منصبانى كه بر روى ملت آتش مى‌گشايند بايد بدانند كه پيروزى ملت نزديك است و انتقامش از خائنينْ سخت؛ عهد و پيمان شاه سست است و قهر انقلابى ملتْ سهمگين. و بايد بدانند كه شاه ممكن است آنان را نيز مانند نوكرهاى وفادارش- براى ابقاى خود- به محاكمه و زندان بكشد.

من از اعتصاب جميع جناحها، فرهنگيان و بازاريان و اصناف، اعتصاب شركت نفت و مخابرات و شركت واحد و مطبوعات و اعتصاب ساير ادارات و مؤسسات دولتى [و] خصوصى كه براى نجات ميهن و براى خدمت به اسلام و مسلمين بوده است تشكر مى‌نمايم. و از حضرات روحانيون عظيم الشأن سرتاسر كشور- اعلى اللَّه كلمتهم- كه هاديان طريق نجات و پيشقدمان نهضت بزرگ اسلامى و سد بزرگ در مقابل‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 4  صفحه : 499
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست