responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 6

شاه جمعيت كثيرى از علما، فضلا و اساتيد برجسته حوزه‌هاى علميه و بسيارى ديگر از روشنفكران ايرانى را به زندان و تبعيد كشيده و تحت وحشيانه ترين شكنجه‌ها قرار داده است.

مى‌توان گفت كه اين صحنه‌سازيها و دستگيريها براى سرگرم كردن ملت ايران به مصيبتهاى خود و دور نگهداشتن اذهان از جنگ ملت اسلام با اسرائيل است. وحشت از گسترش مبارزه و ايجاد هماهنگى بين كليه طبقات، و پشتيبانى قاطبه ملت مسلمان ايران از جنگ عادلانه مردم عرب است كه موجب شده شاه دست به زندان و تبعيد غير قانونى و بدون جهت علما و روشنفكران بزند تا مبادا اعتراض كنند كه چرا رژيم ايران در اين امر حياتى كه براى مسلمين پيش آمده بى‌تفاوت است و يا از اسرائيل طرفدارى مى‌كند، و با اينكه اكثريت قريب به اتفاق دولتهاى اسلامى و بسيارى از دولتهاى غير اسلامى از اعراب در حال جنگ پشتيبانى كرده‌اند، دولت ايران و شاه بى‌حيثيت روى سرسپردگى به امريكا و اظهار تبعيت هر چه بيشتر، به ظاهر ساكت و در واقع طرفدارى از اسرائيل مى‌كنند.

اين شاه ايران است كه دست اسرائيل را در سراسر ايران باز گذاشته و اقتصاد ايران را به خطر انداخته است و بنا به نوشته بعضى از جرايد خارجى افسران ايرانى را براى ديدن تعليمات به اسرائيل مى‌فرستد.

اين شاه است كه نفت ايران را به دشمنان اسلام و بشريت تسليم كرده تا در جنگ با مسلمين و اعراب غيور به كار برند، و با قرارداد رسواى اخير و افزايش استخراج نفت، به مبارزه عليه كشورهاى نفت‌خيزى كه مى‌خواهند از حربه نفت عليه امريكا استفاده كنند برخاسته است. و بالاخره اين غارتگريها، خريدن ميلياردها دلار اسلحه و جشنهاى كمرشكن و پى در پى شاه است كه موجب بالا رفتن هزينه زندگى و گرانى سرسام آور اجناس گرديده، ايران را به قحطى سياه تهديد مى‌كند. من بيم آن دارم كه ميلياردها دلار اسلحه‌اى را كه از اربابان جهانخوار خود خريدارى نموده و با خريد آن ايران را به ورشكستگى كشانده اكنون به اسرائيل بفرستد. من خوف آن دارم كه ارتش ايران را با

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 6
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست