responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 447

پيام [به نهضت آزادى ايران در خارج و بيان اسلامى بودن نهضت‌]

زمان: 1 شهريور 1357/ 18 رمضان 1398

مكان: نجف‌

موضوع: بيان اسلامى بودن نهضت؛ پرهيز از مناقشات جزئى‌

مخاطب: نهضت آزادى ايران، خارج از كشور

بسم اللَّه الرحمن الرحيم‌

نهضت آزادى ايران خارج از كشور، اروپا- امريكا

پيام شما فرزندان اسلام- ايّدكم اللَّه تعالى- را مبنى بر وفادارى به اسلام و تذكر زحمات طاقت فرساى چندين ساله آنان در راه اهداف عاليه اسلام كه ضامن استقلال و آزادى ملتهاست، دريافت نمودم و موجب كمال تشكر گرديد. از خداوند تعالى توفيق و تأييد گروهها يا اشخاصى را كه براى اسلام عزيز و مسلمين ستمديده فداكارى مى‌كنند و عمر خود را در راه حق و رسيدن به هدف اسلامى و انسانى صرف مى‌كنند خواستارم؛ و علاقه خود را به تمام گروههاى آنان اعلام مى‌دارم.

امروز كه ملتهاى ستمديده در سراسر ايران به خود آمده‌اند و ملت بزرگ ايران با نهضت عظيم خود، مجال را بر شاه و دارودسته‌اش تنگ نموده‌اند وقت آن نيست كه عمر خود را در مناقشات جزئى صرف نموده و گوش به تبليغات مضره بعضى از منحرفين دهيم.

امروز كه شاه، با آتش‌سوزى و ويرانگرى، مبارزات حق طلبانه ملت ما را مى‌خواهد به دنيا بد جلوه دهد بر ما و شماست كه بدون فوت وقت نقشه شيطانى او را در جهان فاش كنيم و نگذاريم نهضت اسلامى- انسانى را با بوقهاى تبليغاتى لكه دار كند.

امروز كه ما به خط «اللَّه» قدم به قدم به هدف نزديكتر مى‌شويم بايد همه را به اتحاد و برابرى و برادرى دعوت كرده و نقاط حساسى را كه مردم به خاطر آن خود را جلو رگبار گلوله شاه قرار مى‌دهند نشان دهيم. امروز بايد افراد محترم «نهضت آزادى ايران» در داخل و خارج، و جميع جناحهاى اسلامى- ايّدهم اللَّه تعالى- بدون از دست دادن فرصت، دست در دست يكديگر نهاده و در اين امر حياتى، كه برچيده شدن رژيم‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 447
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست