responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 437

و بيانات خود، مردم مهيا را كه راه خود را خوب يافته‌اند بسيج عمومى نموده و يكدل و يك جهت براى برچيده شدن بساط غارت و جنايت هم صدا، و با اتكا به قدرت لا يزال الهى، اين ريشه پوسيده فساد را از بُن بركنند، و ملت مستضعف را از چنگال استعمارگران داخلى و خارجى نجات بخشند. وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ‌ [1] اراده خداوند تعالى بر آن است كه با رهبرى حكيمانه انبياى عظام و وارثان آنان، مستضعفين را از قيد حكومت طاغوتى آزاد و سرنوشت آنان را به دست خودشان بسپارد؛ بايد در اين امر الهى ملت عزيز به دنبال روحانيون مسئول اين راه حياتى را طى كنند.

باز با كمال علاقه به ملت ايران هشدار مى‌دهم كه به دنبال دولت، شاه دم از انتخابات زد. هر كس كه سخنان او را شنيده باشد خوب مى‌فهمد كه شاه با طرح مسئله انتخابات مى‌خواهد مسير اصلى حركت اسلامى ايران را كه سرنگونى اين دودمان است تغيير دهد و ملت را اغفال نمايد. ولى ديگر دير شده و طرح حكومت اسلامى در عروق مردم ايران ريشه دوانده است، و به اميد خدا پيروزى از آنِ ماست.

مردم شريف با كمال احترام از گويندگان بخواهند تا از گفتگو در باره هر امرى كه آنان را از مسير خود بازمى‌دارد- همچون انتخابات- شديداً احتراز كرده و فجايع و جنايات حكومت شاه را بازگو نمايند.

اين جانب از همبستگى روحانيون معظم و اهالى محترم اصفهان، كه در جريانات اخير با پشتيبانى بيدريغ خود روحانيون را تنها نگذاشتند و ديْن خود را به اسلام و مسلمين ادا نمودند تشكر مى‌كنم، و از خداوند متعال توفيق و تأييد همگى را خواستارم.

روح اللَّه الموسوي الخمينى‌


[1] سوره قصص، آيه 5: «و ما اراده كرديم بر آن طايفه مستضعف در آن سرزمين منت گذارده آنها را پيشوايان خلق قرار دهيم و وارث گردانيم».

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 437
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست