responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 423

ملى و مذهبى ملتهاى اسير به دست سرمايه دارى و كمونيزم كه نمونه بارزش را در سالهاى اخير ديديم.

راه رهايى هر ملتى از چنگال استعمار، مذهب است كه ريشه در عمق جان آن ملت دارد. و گاه با شايعه‌سازى آشتى با بعض جناحهاى روحانى براى تفرقه افكنى در خود اين جناح عظيم و بين آن و ساير وطنخواهان مسلمان، كه نتيجه‌اش جز سلامت جنايتكار اصلى و بر باد رفتن زحمات جانفرساى ملت و به هدر رفتن خون كشتگان از مسجد گوهرشاد و 15 خرداد تا به امروز نخواهد بود، غافل از آنكه هيچ روحانى و مذهبى‌اى با دستگاه ضد اسلامى آشتى نخواهد كرد؛ كه آن پشت به قرآن كريم و اسلام عزيز است و نتواند كرد؛ كه آن پشت بر ملت غيور و آگاه است كه حاصل آن سقوط مرگبار سازشگر است.

اكنون ملت كه همه چيزش به دست اين رژيم به باد رفته، مراقب است تا چه كسى و چه جناحى از اين مهره بازى شاه فريب بخورد، يا با حاضر شدن [در] مذاكرات صلح‌جويانه و گرفتن بعض امتيازات توهّمى، خود را به دستگاه قدرت متصل كند، در صورتى كه اين دستگاه رو به كهنگى و ويرانى آورده و از بنيان با موريانه داخلى مواجه و فروريختن آن حتمى است. و از خدعه‌ها و فريبكاريها كه از كارشناسان خارجى و چه بسا داخلى سرچشمه گرفته، نغمه اعطاى آزادى است به همه ابعاد، مگر در خيانت به كشور. كشتار چند ماهه اخير، حبس و شكنجه، تبعيد و اختناق از جمله آزاديها و عطيه‌هاى ملوكانه است. اكنون كه ملت بزرگ ايران آگاهانه بپاخاسته است و هر چند گاه حوزه‌ها، دانشگاهها، مدارس، جماعتها، بازارها و شهرها در اعتراض به شاه تعطيل مى‌گردد، و ملت عزيز پشتيبانى خود را از اسلام و قرآن كريم اعلام و براى استقلال و آزادى كشته مى‌دهد، لازم است سران قوم نقشه‌هاى فريبنده شاه را كه چيزى جز هدم احكام اسلام و كشور نيست نقش بر آب كنند، و با بيدارى و آگاهى تا برانداختن اين رژيم به مبارزه ادامه دهند، و در حفظ وحدت كلمه و جهت، نگذارند مبارزات حق طلبانه رو به سستى گرايد.

از خداوند تعالى استقلال كشور و آزادى ملت را خواستار و كوتاهى دست اجانب و ستمكاران را اميدوارم.- 4 رجب 98- روح اللَّه الموسوي الخمينى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 423
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست