responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 405

تعرض به آنها بكند، آنها را تخطئه مى‌كنند، جرم مى‌كنند.

بى‌احترامى رژيم به اسلام و روحانيت‌

كدام يكى از قوانين اسلام در ايران و در محيط رژيم ايران جارى است؟ ظلم، كه در آيات قرآن و در احكام اسلام آن قدر نسبت به آن صحبت شده است، راجع به ظالمين صحبت شده است، ايران و رژيم ايران عدالت‌پرورند؟ عدالت اجتماعى؟ عدالت اسلامى؟ خودشان را بازى مى‌دهند يا ملت را مى‌خواهند بازى بدهند؟ قرآن چه احترامى پيش شاه و دار و دسته شاه دارد؟ احترام قرآن همين است كه از روى سالوسى طبعش كنند و به مردم بدهند براى اغفال؛ نظير احترامى كه معاويه كرد و قرآن را بالاى نيزه كرد كه بياييد با هم به قرآن عمل بكنيم. اينها به قرآن احترام قائل هستند؟ اينها به روحانيت احترام قائل هستند؟ اسلام چقدر از روحانيت تجليل كرده و سفارش كرده؛ اينها به روحانيت، براى روحانيت، احترام قائل هستند؟ براى مراجع اسلام احترام قائل هستند؟ خوب، چند روز پيش ريختند منزل آقايان مراجع؛ در و پنجره‌ها را شكستند، آدم كشتند، عربده كشيدند. الآن هم در منزل بعضى از آقايان هستند كماندوها. گفته مى‌شود كه هستند و مراقبند و آنها را تحت نظر دارند. چه كرده‌اند آقايان كه اين طور مورد اهانت واقع شده‌اند؟

اينها به قانون اساسى عمل مى‌كنند؟ چنگيز به «ياسا» عمل مى‌كرد و چنگيزيها و مغولها عمل مى‌كردند. اين چنگيز عصر ما، اين مغولها به قانون اساسى احترام قائل هستند؟ عمل مى‌كنند به قانون اساسى؟ انتخاباتشان روى موازين قانون است؟ وكلايشان شرايط قانونى دارد؟ مجلسشان يك مجلس روى موازين قانون است؟ كدام يك از كارهاى اينها مى‌شود گفت كه يك بويى از قوانين دارد، چه قوانين شرعى و چه قوانين عرفى و اساسى؟

فرهنگ پيش اينها احترام دارد؟ و اگر فرهنگ پيش اينها احترام دارد، چرا اين مدارس ايران تعطيل و نيمه تعطيل است؟ و چرا استادهاى دانشگاه از درس گفتن كنار مى‌زنند؟ براى اينكه محيط دانشگاه را دولت نمى‌گذارد آرام باشد. چه كردند اين‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 405
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست