responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 379

كه از آن طرف مرز به صورت غير قانونى وارد يزد شديد! اهالى ايران از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب كه يكپارچه از شاه متنفرند ايرانى نيستند! اينان همگى به صورت قاچاق وارد ايران شده‌اند!! در اين منطق، ايرانى خلاصه مى‌شود در شاه و دار و دسته‌اش و از مستشاران و كارمندان امريكايى و انگليسى و روسى و صهيونيستى؛ غارتگران بين المللى كه اقتصاد ايران را قبضه كرده‌اند.

ما كه با اين منطقها روبه رو هستيم به خواست خداوند تعالى تا برچيده شدن بساط ارتجاعى شاهنشاهى و برپا كردن حكومت عدالت‌گستر اسلامى دست از مبارزه برنمى‌داريم تا حكومت دموكراسى به معنى واقعى جايگزين ديكتاتوريها و خونريزيها شود. اكنون براى نيل به اين مقصد عالى انسانى و اسلامى بر همه طبقات است كه يكدل و يك جهت بپاخيزند و با درك شرايط زمانى و مكانى شعار دهند، و از خواستهايى كه در نهايت اثبات نظام شاهنشاهى و زير پا گذاشتن خونهاى به ناحق ريخته‌شده مردم اين مرز و بوم است احتراز كنند، و نقطه اصلى همه جنايات را كه شخص شاه است نشان دهند، و گرفتاريهاى ملت را در اين حكومت ارتجاعى گوشزد جهانيان كنند. سران قوم بايد ملت را در مسيرى كه يافته است و دشمن را شناخته به قيام دست زده است، هدايت و پشتيبانى كنند، و در اين موقع بسيار حساس ملت را از مسير انتخابى‌اش با كجرويها منحرف نكنند.

امروز ملت شجاع با يافتن راه خود بپاخاسته، و به بهانه بهانه‌جويان خاتمه داده، راه عذرها منقطع شده و در پيشگاه ملت پذيرفته نيست، و در پيشگاه مقدس حق تعالى هيچ گاه پذيرفته نبوده است. آيا كسانى كه عذرتراشى مى‌كنند و مُهر سكوت را نمى‌شكنند و گاهى به سكوت توصيه مى‌كنند، مى‌دانند چه تحولاتى در شرف تكوين است؟ روزنامه اطلاعات شماره 15575 را ديده‌اند كه نوشته است در عريضه سپاس زرتشتيان در جواب شاه آمده است كه: «جامعه زرتشتى سراسر جهان نسبت به شاهنشاه آريامهر سپاسگزارى و حقشناسى عميق در خود احساس مى‌كنند، زيرا از زمانى كه پارسيان از ايران مهاجرت كردند، هيچ كس ديگر تا اين حد در احيا و حفظ تاريخ،

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 379
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست