responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 334

مستعمره رسمى براى امريكا در آورده است، چه جناياتى در اين خدمت كرده است. اين پدر و پسر به واسطه نصب آنهايى كه حقوق بشر را، اعلاميه حقوق بشر را امضا كرده‌اند، آنها اين جنايات را بر ماها وارد كرده‌اند. امضاكنندگان اعلاميه حقوق بشر هستند كه اين بشر را اين طور در زحمت [انداخته‌] و اين طور اختناق از براى بشر پيش آورده‌اند، كه ما بعضى‌اش را مشاهده كرديم و بعضى‌اش را شنيديم. و با شنيدن كه نمى‌شود انسان درست بفهمد. شما حالا مى‌شنويد كه در زمان رضا خان به ملت چه گذشت؛ اما آنى كه خود ملت احساس كرده است و لمس كرده است شما نمى‌توانيد اين معنا را درست بدانيد كه اينى كه احساس كرده، لمس كرده است؛ و ملت ايران از اين آدمها چه ديده. شما حالا لمس مى‌كنيد. البته لمسِ به اين معنا؛ اينجا هستيد.

هوشيارى ملت‌

خوب ديگر حالا روابط طورى است كه ايران را درست مى‌توانيد بفهميد چه جورى است. لمس مى‌كنيد كه اين آدم چه كرد همين چند روز با ملت ايران. الآن هم هيچ بعيد نمى‌دانم كه- الآن هم- يك جنگ و نزاعى در كار باشد. ما اطلاع نداريم. ما آن قدرش را كه اطلاع داريم در پيشخوان مسجد شاه ريختند و آن چند تا دكانى كه آنجا بوده است آنها را با زور باز كرده‌اند؛ و اما بازار تسليم نشده است. در عين حالى كه بخشنامه‌اى از دولت منتشر شده است و به همه بازارهاى ايران منتشر شده است كه هر كس تعطيل بكند اين مثلًا چه خواهد شد و چه خواهد شد، مع ذلك بازارها حتى بازار تهران كه ملموس خودشان است، اعتنايى به اين حرف نكردند. مردم ديگر اعتنايى به اين قاروقورها نمى‌كنند؛ به اين شارت و شورتها ديگر حالا اعتنا نمى‌كنند. اين اعتناها سابق بود كه مردم را مى‌ترساندند و مردم هم خيال مى‌كردند ... حالا مردم دارند كشته مى‌دهند و مع ذلك اعتنا به اين حرفها ندارند.

ملت زنده و هوشيار

الآن در اثر اين كشتارى كه در ايران شد يعنى در قم شد و بسيارى از اهل علم، بسيارى از متدينين و جوانهاى قمى را كشتند و الآن اربعين آنهاست، مردم ايران- كه خداوند

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 334
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست