responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 325

مطمئناً تقويت روحى همگان، و تضعيف و تزلزل روحى دشمن مى‌شود.

9- بايد با كمال هوشيارى و مراقبت، ساير انجمنها را به مراقبت از راه و روش اعضاى انجمنها و گروهها [دعوت كنيد] كه اشخاص مرموز و منحرف، يا محتمل الانحراف در داخل انجمنها و گروهها راه نيابند و اگر راه يافتند، آنها را طرد كنند. لازم است دشمن را سخت مراقب و هوشيار فرض كنيد و گمان اهمال و غفلت در او ندهيد كه در مراقبت سهل انگارى نماييد.

10- از اختلافات مطلقاً به طور حتم خوددارى كنيد كه آن چون سرطان سارى و مهلك قشرها را فرا مى‌گيرد و فعاليتها را فلج مى‌كند و هدف را از ياد مى‌برد؛ و چه بسا كه مسير را عوض و جريان به ضد هدف [مبدّل‌] مى‌شود. اشخاصى را كه اختلاف مى‌اندازند يا به آن دامن‌مى‌زنند، از خود برانيد كه يا مأمورند يا سوء نيت دارند؛ و اگر فرضاً گروههايى به واسطه عذرهايى به انجمنها نپيوستند ولى فعاليت انسانى و اسلامى دارند، با آنها ضديت نكنيد كه اختلاف حاصل و ضرر آن عايد همه شود. سعى كنيد با ارشاد دوستانه، هم پيوستگى داشته باشيد و اگر نشد، چون هدف واحد است با هم برادر و پشتيبان هم باشيد. هدف اسلام است؛ بايد هواهاى نفسانيه و تقدم طلبى فراموش شود.

11- لازم است طبقات محترم روحانى و دانشگاهى، با هم احترام متقابل داشته باشند. جوانان روشنفكر دانشگاهها به روحانيت و روحانيون احترام بگذارند. خداوند تعالى آنها را محترم شمرده و اهل بيت وحى، سفارش آنها را به ملت فرموده‌اند. روحانيت قدرت بزرگى است كه با از دست دادن آن خداى نخواسته پايه‌هاى اسلام فرو مى‌ريزد و قدرت جبار دشمن، بى‌معارض مى‌شود.

مطالعات دقيق اجانب استثمارگر در طول تاريخ به آن رسيده كه بايد اين سد شكسته شود و تبليغات دامنه‌دار آنها و عمال آنها در چند صد سال، موجب شده كه مقدارى از روشنفكران را از آنها جدا و به آنها بدبين كند تا جبهه دشمن، بى‌معارض شود. اگر احياناً در بين آنها كسانى بى‌صلاحيت خود را جا بزنند لكن نوع آنها در خدمت هستند، به حسب اختلاف موقف و خدمت آنها ملت را پايبند اصول و فروع ديانت نموده، به رغم‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 325
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست