responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 317

زراعت منتهى شد افساد و خرابكارى مى‌داند. در كشورى كه مردمش در اين پنجاه سال حكومت جائرانه پهلوى روى آزادى نديده‌اند، دم زدن از آزادى زنها مسخره و اغفال است. رژيمى كه در مأموريت براى وطنش از جانب اجانب، سرلوحه خدمتش محو اسلام و احكام آن است و با تغيير تاريخ پر افتخار اسلام به تاريخ ستمكاران و روسياهان تاريخ مى‌خواهد اسم اسلام را محو كند، دم زدن از اسلام و قرآن كريم جز فريب و مضحكه عنوانى ندارد.

بايد اين رژيم فاسدِ ارباب و نوكرى بداند كه وقت گذشته؛ و اين تبليغات تار عنكبوتى نمى‌تواند ملتى را كه با كمال بيدارى و هوشمندى بپاخاسته اغفال كند. خداى تعالى و اسلام عزيز پشتيبان ملت است.

من با كمال تواضع دست خود را به سوى ملت نجيب ايران دراز مى‌كنم؛ از روحانيون عظيم الشأن تا خطباى ارجمند، از جوانان محترم حوزه‌هاى علميه تا دانشجويان دانشگاهها، از بازاريان محترم تا كارگران و دهقانان و جناحها و طبقات محترم داخل و خارج كشور- ايدهم اللَّه تعالى- و از همه صميمانه و با عرض تشكر خواستارم كه پيوستگى و وحدت كلمه خود را حفظ و از مناقشات تفرقه‌انداز احتراز نمايند، و با صداى واحد و نداى همگانى در راه استقلال كشور و قطع ايادى اجانب و عمال وابسته آنها كوشش كنند، و با اتكا به خداى متعال و احكام عدالت‌پرور اسلام همدست و همداستان شوند، و به آنها كه از چهارچوب قانون اساسى دم مى‌زنند تذكر اكيد دهند كه با اين كلمه صحه به رژيم سلطنتى فاسد موجود نگذارند كه تا اين دودمان فاسد بر مقدرات كشور حكومت مى‌كنند، ملت ايران نه از اسلام بهره‌مند مى‌شوند و نه از آزادى و استقلال كشور خبرى است و نه مردم روى سعادت مى‌بينند.

از خداوند متعال عظمت اسلام را كه كفيل وحيد عدالت و استقلال و مدافع حقيقى مظلومان است، خواستار و ملت ايران خصوصاً جوانان متدين برومندش را به خداى متعال مى‌سپارم. و السلام عليكم و رحمة اللَّه.

12 شهر صفر 98- روح اللَّه الموسوي الخمينى‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 3  صفحه : 317
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست